måndag 29 oktober 2018

Odödlig levnadsglad design




Nu hänger den där

Äntligen hänger den där - den lilla apan från formgivaren Kay Bojesen. Har tittat på Kays kluriga, klassiska figurer i flera år och brukar önska mig av maken när jag fyller år. Tänker mig att den här odödliga designen kan gå i arv eftersom dom aldrig blir omoderna. Inte för att jag har någon större samling än, men om man får leva länge kan den ju utvidgas i takt med åren.





Skapad med en stor portion lekfullhet

Den är inte stor, den lilla apan men den tillför så oändligt mycket där den hänger för tillfället. Den har själ fast den är nytillverkad, skapad med humor och en stor portion lekfullhet - då kan det ju inte bli annat än bra. Det som från början var tänkt som en levnadsglad träleksak som skulle vara mjuk, rund och len i handen har blivit en kär inredningsaccessoar.




Färgglad sångfågel

Får jag presenter Ruth - en färgglad sångfågel som brukar göra maken sällskap på lördags eftermiddagarna framför sport-TV. Han hävdar envist att hon är intresserad av trav men det tror jag inte alls. En sångfågel att bli glad av oavsett.




Sticker av på hyllan

I bokhyllan bland alla böcker platsar Kays figurer som den lilla zebran som får sticka av mot all litteratur.




Letar vägghylla till samlingarna

Nu letar jag en snygg vägghylla där jag kan samla mina klassiker av Kay Bojesen och Lisa Larssons ABC-flickorna som också har blivit ett samlingsprojekt. Fast vem har bråttom - ett steg i taget så kanske det blir en samling till slut, tills dess får dom vara lite utspridda och överraska på hyllan.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa