onsdag 17 oktober 2018

Pyntad smideskrans




Plockade direkt från trädet

Det var ju så fantastiskt roligt att skapa lönnrosor i går att det blev en fortsättning idag fast nu i kransform. Var iväg och plockade en kasse till med lövmaterial - en del plockade jag direkt från träden för att få färska och mjuka löv som skulle vara lätta att forma.




Älskar smidesmaterial

Den här vackra smidesringen fyndade jag vid mitt senaste besök i Orsa, hos Orsa Saluhall som har mycket roliga och vackra saker. Alla ringarna hade lite olika uttryck och ingen var den andra lik.




Passade bra ihop

Idag plockade jag fram min ring och tänkte att smidesmaterialet skulle passa fint ihop med några lövrosor och sedan adderade jag några thujakvistar för att få lite grönt i kransen.




Njöt varje sekund

Idag var det så varmt att jag hade dörrarna öppna till växthuset och kunde njuta av den friska höstluften medan jag skapade min krans - fontänen porlade och från CD strömmade avslappningsmusik. Jag njöt av varje sekund.




Skapande flöde

Jag tror jag kommit in i en intensiv skapande period där kreativiteten sprudlar och jag kan inte sluta att skapa. Även fast jag är jättetrött så står jag där och binder eller skapar i rosrabatten för att det ger så mycket tillbaka. Snart är det för kallt att vara i växthuset eller i trädgården och det gäller att passa på så länge det går. Abstinensen kommer att bli tuff ändå.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa   

3 kommentarer:

  1. Finaste nånsin! Blir så inspirerad.. I morgon ska jag hämta in lönnlöv, den saken är klar!

    Glad höst!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Tak for endnu et inspirerende indlæg.
    DU ER FOR GOD ISA :)
    Jeg måste prøve disse.

    Klem
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. vad vackert det blev, du är så kreativ kram stine

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa