lördag 13 oktober 2018

Ännu fler rostiga ting flyttar in



Gräver lite, vilar lite

Idag fortsatte planteringen av rosorna i nya rosrabatten. Följde samma princip som från gårdagen - gräva lite, vila lite. Hann till och med en middagslur mellan allt grävande. Ett steg i taget är mitt motto.

Utgick från mitten på rabatten i går när soluret i den rostiga mjölkkannan kom på plats och fick bestämma stilen. I dag fick den rostiga trädgårdsstolen jag fyndade hos Karl-Fredrik på Eklaholm på Österlen i somras flytta in och göra soluret sällskap.




Stol som rosstöd

En av rosorna jag köpte under veckan var Leonardo da Vinci som inte blir så hög. Tyckte den passade utmärkt i den rostiga stolen som får tjäna som rosstöd.





Vilar på kanten

De rosgrenar som blommar nu vilar precis på kanten till stolen och det blev så vackert tycker jag. Fast det får inte bli för romantiskt - lagom är bäst.





Miljö att trivas i

Nu spanar jag runt i trädgården och letar rostiga pryttlar som kan passa in i rosrabatten som jag redan döpt till Rostiga rosenrabatten. Hjärtat från Trådspira passar så bra och den loppade flygande lilla grisen som är precis lagom rostig för att platsa i rabatten fick göra trädgårdsstolen sällskap.

Det är sånt här som jag tycker är roligast - att inreda trädgården med både växter, roliga saker och skapa miljöer att trivas i.




Fick kämpa

Jubilée Celebration kom också i jorden i dag och det var ett styvt jobb att få ur rosen ur sin kruka där hon bott in sig hela sommaren. Nu är hon i alla fall planterad och krukan tom. Kanske flyttar det in en ny ros nästa sommar. Finns stor risk när vi besöker Österlen igen.




Förverkligar drömmar

Jag njuter verkligen de här dagarna när rabatten börjar ta form. Äntligen skall det bli ordning i den här rabatten och drömmar förverkligas.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

4 kommentarer:

  1. Jeg er over vild med din stol og det udtryk som rosen får ved stolen.
    Jeg siger bare woooooooo.

    Klem til dig
    Charlotte

    SvaraRadera
  2. Din rabatt med rosor kommer att bli helt ljuvlig! Stolen gör sitt till, ja så ska det se ut...
    Söndagskram från Titti

    SvaraRadera
  3. Nog blir det romantiskt alltid, men det är så jag upplever dig också. Rosen som lutar sina tunga huvuden mot stolen är en ljuvlig kombination!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa