torsdag 4 oktober 2018

Oätliga men dekorativa



Fyller på med kransmaterial

Har fortsatt att binda kransar i växthuset - det ligger en halvfärdig på snickarbänken som jag binder på lite då och då när lusten och tiden tillåter. Överblommad jätteverbena visade sig vara en riktigt bra kompis till torkad hortensia så skördekorgen har fyllts på med kransmaterial.




Mer kransmaterial har silverpäronträden bidragit med för nu rasar det små päron från träden. Oätliga men dekorativa.




Silverpäronarna blommade otroligt i våras så det är kanske inte konstigt att de är fulla med päron nu.





Frost igen 

Annars har det varit frost - igen, och nu har ännu mer gett upp som Klockrankan jag hoppats skulle blomma långt in i november. Lite frostnupna grönkål är däremot bara vackra.

I går kväll tog jag det säkra före det osäkra och filtade in pelargonerna i växthuset så i morse fick jag rycka ut för att befria dom innan jag cyklade till jobbet. Det var riktigt kallt och nu åker långkalsongerna fram. Det blir till att röja förrådet i helgen för att kunna få in alla pellisarna.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa