tisdag 18 september 2018

Avklippta pelargoner, masseffekt och små favoriter




Värmen slog till

Att det skulle bli så här varmt som över 21 grader det trodde jag inte när jag cyklade till jobbet i morse i duggregnet och en gråtyngd himmel. Härligt när vädret kan överraska - det är bara att tacka och njuta.


Princess Filippa

Masseffekt

Idag har jag bara myst i trädgården, strosat runt och klippt något överblommat. Klippte av några pelargoner i växthuset och satt i vaser. När man sätter ihop dom blir det verkligen masseffekt och man ser bättre hur vackra blommorna verkligen är.


Appleblossom 

Favoriter

De små lilatonade vaserna är favoriter som jag skickade efter från Trädgårdsflow för många år sedan. När jag inte har blommor i dom får dom stå framme tomma för formen är så vacker.


Emma till vänster

 Några i taget

Jag har putsat några fönster under eftermiddagen där solen inte ligger på. Skönt att komma igång eftersom det tar tid att komma runt (vilket jag inte brukar göra). Får ta några fönster åt gången annars trilskas kroppen. Det är en sån skön känsla med nyputsade fönster - det är bara att njuta när det väl händer. Man riktigt ser hur rena dom är och blänker.



Bricka från antikmarknad i Frankrike


Läsa bok och bara vara

Tror bestämt jag skall tillbringa resten av eftermiddagen i sköna däckstolen i växthuset, läsa bok och bara vara och njuta av alla mina pelargondamer medan tid är. Middagen är redan förberedd och står snart i ugnen och sedan väntar Idol på TV. Dagen tog sig verkligen från den regniga gråa starten i morse.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

2 kommentarer:

  1. Jättesnyggt med masseffekt! En härlig dag, men det blåser rejält här på kusten.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Underbara vaser - dom behöver man inget i för dom ska vara vackra och pryda sin plats!
    Mina flera hundratals allium har inte spridit sig. Beror nog på att jag förr - inte i år - klippte av dom direkt dom blommat över. Ska man alltså inte göra.....men jag har så många så det gör inte så mycket.
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa