lördag 8 september 2018

Veckans bukett



Vacker blomstertrio

Jag tror bestämt maken är väldigt förtjust i vår fyndade IKEA-vas för häromdagen kom han hem med tre stora Hortensiakvistar för att fylla vasen nu när gladoliusarna har gett upp. Det är klart att man blir både lycklig och glad över en sån vacker blomstertrio.




Lirar bra ihop

Jag adderade trion med några gräsvippor från de egenodlade och knipsade av en pionkvist och stack ner så istället för en trio blev det ett sjumannaband i vasen. Tycker de ackompanjerar varandra ganska bra.





Rådfrågar kroppen

I går var jag till naprapaten igen  - andra besöket på en vecka så den här helgen blir det inte många knop i trädgården. Eller också kan jag inte hålla mig utan hoppar i stövlarna och går ut och gräver - har flera höstanemoner som skulle behöva komma ner i jorden. Jag får rådfråga kroppen och försöka lyssna på svaret !

Undrar om man kan torka hortensiorna när man satt dom i vatten - någon som vet ?

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - hoppas du får en riktigt trevlig helg !
Kram/Isa

PS. Kika gärna in på bloggsamlingen Trädgårdsfägring DS
PS igen. Det är en klok kropp jag har - den svarade "lägg i inläggen i skorna så slipper du det onda". Dom har jag inte använt på hela sommaren när man gått i helt andra skor i hettan, men nu är det höst och dags att plocka fram dom. Så nu är jag i trädgården med inläggen i skorna och en glad kropp DS.


5 kommentarer:

  1. Flott bukett:-)
    Du får nok rådføre deg med kroppen før du setter igang.
    Her slipper vi det, for trasig å holde på i regnet, og regn trenger vi!
    Ha en fin helg/Eirin

    SvaraRadera
  2. Helt underbara hortensior och vilken vacker form på vasen du har satt dem i. Ett perfekt samspel. Ha det bra.

    SvaraRadera
  3. Ja inlägg i skorna är bra, jag klarar mig inte utan så jag går aldrig i finskor. Mannen din är snäll han, som kommer med så fina blommor! Ha en bra vecka och kom ihåg inläggen;) i skorna ja, och kanske det blir några blogginlägg också!/Monica

    SvaraRadera
  4. En vakker sensommerbukett!
    God helg

    SvaraRadera
  5. Sånn en vakker bukett! Så bra at innlegg i skoene hjalp på.
    Jannicke

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa