onsdag 19 september 2018

Dags för matchande tulpaner




Kompletterar med Shirley

I våras blev jag helt kär i Allium Purple sensation. Gick där varje dag och kollade när knopparna började komma upp och följde alla stadier - det var guldkant på tillvaron att se dom utvecklas.

Källa

Vackra Shirley

Nu har jag köpt tulpanen Shirley som går lite i samma toner och tänkte sätta dom i framkant i rabatten. Tror det kan bli snyggt till daggkåpan och med de lite högre Allium i bakkant.





Kanske blir det fler Allium också trots det gula bladverket. Daggkåpan växer ju snabbt och döljer det mesta.





Önskar mig en elcykel i blåsten

Det är bra att ha bilder att titta på så man ser var lökarna sitter, annars kan det vara lite knepigt när man vill plantera fler. Ett litet hav med Allium och Shirley bland alla daggkåpa i den här delen av rabatten hade inte varit helt fel.

Hoppas på att blåsvädret avtar så man kan vara ute igen och hålla på. I morse hade jag motvind hela vägen till jobbet - det är då man önskar att man hade haft en elcykel att svischa fram på.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

3 kommentarer:

  1. Jeg elsker også Allium Isa. De er så smukke.
    Jeg har dem i tre farver.
    Jeg har ligeledes tulipaner som matcher dem.
    Men en af mine sorter af allium er først lige afblomstret nu.
    Det er helt vildt. Den er hvid.
    Har taget frøstandene ind. De er så smukke grønne.

    Skøn dag
    Klem

    Charlotte

    SvaraRadera
  2. I love the way that those flowers are growing and the purple coloring that it contains. Very nicely done. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts

    World of Animals

    SvaraRadera
  3. Ja allium är härliga och tacksamma. Men det jag lägger märke till på bilden är det planket. Aldrig sett snyggare!

    Ha en bra dag/Monica

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa