söndag 13 januari 2019

På blocketturné i de värmländska skogarna




På vägar vi aldrig åkt tidigare

Det var ett tag sedan nu, men idag bar det iväg djupt in i de värmländska skogarna på vägar vi aldrig åkt tidigare och förmodligen aldrig kommer att åka igen. Vi kom iväg i tid på förmiddagen och det var härligt att få åka på turné igen trots snöoväder och halkiga vägar. Nu var bara frågan om vi skulle få in skåpet jag hittat på Blocket i vår kombi.





Charmigt skåp

Det här charmiga skåpet hittade jag under veckan på Blocket och var snabb att boka upp innan det skulle försvinna till någon annan hugad spekulant. Det talade direkt till mitt hjärta med de fina utsirade hjärtarna och skall stå nere i mitt nya hemmakontor (som snart skall tapetserats). Äntligen ska jag få lite ordning på alla kannor, flaskor och såskoppar som är utspridda överallt.




Till slut kom vi fram

Det var lite meck innan vi hamnade rätt och mötte upp säljaren J vid en stor ladugård ute i ingenstans där skåpet stod. Det var mer färgflagor som lossnat än vad som syntes på bilden men ändå väldigt charmigt och nu var bara frågan om vi skulle få med oss hela skåpet hem. Det gick att ta isär och nederdelen fick vi in utan problem, men sen var det stopp.




Levererar överdelen

Som tur är åker J förbi Örebro i morgon bitti så han levererar överdelen ända hem till oss. Ibland skall man ha tur. Då känns det lite som att det var meningen att skåpet ska stå hos oss. Det skall bli så himla kul att få göra i ordning kontoret och fylla skåpet med allt som just nu är på rymmen.




Ordning och reda

Det kommer nog att bli trängsel uppe på skåpet med alla kannor, pryttlar och flaskor jag samlat på mig under årens lopp och släpat hem efter otaliga loppisbesök. Sedan slipper jag springa runt och leta när allt står på ett och samma ställe. Rena drömmen. Dessutom kommer jag att få in alla pysselgrejor och kan stänga skåpdörrarna om saligheten - äntligen lite ordning och reda.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa


3 kommentarer:

  1. Godmorgon.
    Perfekt med sådana gamla skåp. Jag har flera stycken, det första jag köpte är ett blått gammalt skåp som jag har mina pyssel/sy saker i. Det andra skåpet var ännu äldre och det fick bli ett bakskåp, där finare bakgrejer står, nästan som ett tittskåp. Och det senaste skåpet var helt fallfärdigt så det fick bli helrust på innan jag använder det till mina loppiskaffekoppar. Alla skåp är köpta på Rosengatans lilla affär och cafe i Söderhamn. Har du möjlighet så åk dit någongång. Alldeles i närheten ligger Månses design som serverar urgod mat.
    Eva i Sandviken

    SvaraRadera
  2. Men GRATTIS till det charmiga söta skåpet! Och hurra för Blocket där man kan göra riktiga fynd!

    Ha en fin dag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vidunderligt skab Isa og godt nytår.
    De skabe har jeg en del af og jeg stor nyder dem.

    Klem til dig
    Charlotte

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa