onsdag 30 januari 2019

Som en stor, varm och trygg famn



Stark upplevelse

Det bara kom till mig i dagens meditation när jag gjorde yoga - helt plötsligt bara dök den upp för min inre syn som en uppenbarelse. Visst har jag tänkt det många gånger tidigare och längtat och drömt men sen har det inte blivit något mer. Det kändes som det innersta i mig mötte det innersta i trädgården och att det var den som förmedlade en längtan som smälte samman med mitt slumrande undermedvetna. Det var en stark upplevelse.




Har i alla fall ett träd 

Därför gick jag raka vägen till datorn efter meditationen och letade upp bilder på hängmattor som får förstärka drömmen. Jag har ju inga träd i min trädgård - i alla fall inga som skulle kunna bära upp en hängmatta med mig liggande i. Drömmen förmedlade en plats i trädgården som ligger undanskymd där det faktiskt finns ett träd som skulle kunna användas som hängmatteträd. I andra änden får man slå ner en påle som får bära upp hängmattan.




Ett riktigt skrothörn

Det här hörnet är ett riktigt skrothörn där det fortfarande står kvar lite trädgårdsstenar på en lastpall sedan växthusbygget. I somras adderade jag hörnan med att tömma krukor och allt möjligt i en jättehög framför stenarna som skall bort nu i vår. Då skall även stenarna bort och hörnan städas upp. Och sedan skall det bli en vilohörna med en hängmatta som man kan vila sig i mellan allt trädgårderande. Sådana hörnor är ofantligt viktiga i trädgården tycker jag. Och nu har jag ju bilden klar för mig hur den skall se ut !




Som en stor, varm och trygg famn skall min hängmatta vara

Nu börjar det roliga - att leta en vacker hängmatta vilket inte kan vara så svårt. Glömmer aldrig när jag besökte Gunilla med företaget Stora famnen för många år sedan och provlåg hängmattor långt ute på Ekerö bland tallarnas sus - en oförglömlig upplevelse. En hängmatta där man känner sig buren och omsluten.  Som en stor varm trygg famn - så skall min hängmatta kännas, dessutom skall den vara vacker att titta på - ett smycke i ett lite avsides hörn av trädgården. Bilden är klar och tydlig. Nu är det bara att hitta den vackra hängmattan !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa