tisdag 19 juni 2018

Ny variant av Million Bells




Blåsten viner runt knuten

Idag blev det en liten utflykt efter jobbet när maken plockade upp mig pga av blåsten - inte lätt att cykla när det blåser över 9 sekundmeter så jag klev tacksamt in i bilen.  Det blev en avstickare till Frövi och Katrinebergs handelsträdgård som snart stänger för säsongen.

En del plantor reade dom ut för 10kr som de vita hängpetuniorna på bilden så nu kan man göra fynd. Hängamplarna hade jag sedan tidigare så det var bara att plocka fram dom från förrådet och fylla upp med jord och plantor.





Plockar, dansar och njuter

De var fulla av överblommat, men sådant kan man ju lätt åtgärda. Parkerade mig i växthuset när vi kom hem och plockade för fullt medan franska sånger dånande från Cd-spelaren.  Ett och annat danssteg blev det också mellan varven. En riktig feelgoodstund som jag avslutade med en stunds korsordslösning i däckstolen.




Ny variant

En annan goding som jag inte sett förut var den här Million Bells som tydligen var en helt ny variant. Föll direkt jag klev innanför dörrarna och fick syn på den i en annan kunds varukorg.





Vackra teckningar

Den skiftar i olika nyanser och har så vackra teckningar - tyvärr fanns det bara en kvar annars hade jag köpt flera. Förra gången vi var där fanns den inte så utbudet varierar.

Nu får amplarna stå kvar inne i växthuset tills blåsten bedarrat - vilket jag hoppas den snart gör för nu längtar jag ut i trädgården. Det är mycket som behöver ansas och klippas efter värmeböljan.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

2 kommentarer:

  1. Smukt med smukt på Isa.
    Jeg elsker Petunia. Det er min yndlings sommerblomst.

    Smuk kvel
    Klem

    Charlotte

    SvaraRadera
  2. Vilken speciell färg på Million bells, den har jag inte sett tidigare.
    Lila rosa eller gul, beroende på varifrån ljuset kommer. Jättefin!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa