tisdag 26 juni 2018

Min ostyriga trädgård, acceptans och Södertälje




Gör sig bra mot vaniljgult

Nu blommar klematisen Södertälje nere vid staketet i perennarabatten. Hon har en häftig färgnyans på sina vackra kronblad som gör sig så bra mot det vaniljgula staketet.





Oj, 10 år sedan redan

Det kanske inte är någon överdådig blomning men jag blir så glad att hon återkommer varje år. Hon tillhörde de första växterna som fick flytta in i rabatten från landet runt huset 2008. Det är inte klokt,  det är ju 10 år sedan nu. Förstår inte vad tiden tar vägen och hur den kan gå så fort !




Ostyrig trädgård

Just nu är det lite ostyrigt i trädgården med oklippt gräsmatta och oklippta överblommade perenner. Jag tränar på acceptans kan man säga - att acceptera att allt är precis som det ska vara och det är helt ok.

Hade jag varit frisk under midsommar hade jag tillbringat hela helgen i rabatten, nu blev det inte så när det halsonda from hell invaderade och maken fortfarande är konvalescent. Med gemensamma krafter hoppas vi få ordning på allt i slutet av veckan när krafterna förhoppningsvis återvänt igen.





Kanske vi ses på söndag !

Beundrar alla som deltar i "Tusen Trädgårdar" på söndag och öppnar sina trädgårdar för allmänheten och har ordning i sina trädgårdar. Är tacksam också eftersom jag då får besöka massor med inspirerande och fantastiska trädgårdar.

Själv skulle jag aldrig våga öppna upp trädgården för hundratals människor - kanske när jag blir pensionär och har gott om både tid och kraft att hålla den i skick. Kanske går det fortare än jag hinner blinka att vi är där - tiden går ju som bekant med blixtens hastighet, i alla fall när man tittar bakåt.

Kanske ses vi på söndag - någonstans i en öppen trädgård i vårt avlånga vackra land !
Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också Södertälje. Har den i min trädgård, men här är den bara i knopp ännu (Finland zon 4). Det råkar sig att iår är Finlands Öppna trädgårdar samma dag som Sveries Tusen trädgårdar. Ha en skön trädgårdsrunda! :)
    /Kitty

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa