fredag 8 juni 2018

Sat Nam i växthuset




Allt blir ett och tiden står stilla

Jag hade helt glömt bort hur underbart det kan vara att göra yoga i växthuset. Det är en väldigt speciell känsla att ligga där på yogamattan med pardörrarna öppna och känna kontakten med marken, himlen och vindarna. Allt blir ett och tiden står stilla. Ingenting annat existerar och mitt fokus ligger enbart på andningen. Sat på inandning och Nam på utandning. Djupt, djupt ner i kroppen.





Just do it

Yogar i perioder och mår så himla bra av det, sedan ramlar jag ur och undrar varför jag mår så konstigt. Nu har jag lovat mig själv att hålla i. Det spelar ingen roll hur länge eller hur lite jag yogar varje gång - det viktigaste är att GÖRA det. Att unna sig själv påfyllning varje dag.





Odla sig själv

När människor frågar vad jag odlar i mitt växthus brukar jag svara, mig själv. Det är viktigt att ha en alldeles egen plats där man kan växa, läka och bara vara. Jag är så glad och tacksam att jag har en sådan plats.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner och glöm inte bort att odla dig själv !
Kram/Isa

5 kommentarer:

  1. Det ser avkopplande och skönt ut. Tycker om ditt uttryck att "odla sig själv". Det glömmer man ibland, eller ganska ofta. Och även om du odlar dig själv så ser jag att du även har odlat en fantastiskt fin basilika som skymtar i nedre vänsterkanten.

    Ha en skön helg!
    Kram
    Anita

    SvaraRadera
  2. Det er jo fantastisk!
    Bygge et drivhus for å dyrke seg selv :)
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Åh vilket fint och tänkvärt inlägg! Jag tar det med mig och ska lära mig att vara mer i nuet...Sat Nam.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Härligt uttryck, "odla sig själv"! Det är just precis vad man ofta glömmer bort ,
    imorgon ska jag göra det! Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Som inläggen ovan så föll jag pladask för ditt härliga uttryck "odla sig själv" för det är precis vad jag gör i vårat! Tack!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa