tisdag 1 maj 2018

Råkallt och ogästvänligt




Längtar efter öppna pardörrar

Valborgsmässoafton frös inne med slagregn mot rutorna och en vind som ven runt knuten. Det var liksom inte läge att ens sticka ut näsan. Maken och jag tände ljus inne, drog ullfilten närmare kroppen och fördjupade oss i en bunt intressanta tidningar istället för att darra av köld ute vid brasan.

Idag är det lika råkallt och ogästvänligt och jag längtar tills värmen kommer tillbaka och man kan slå upp pardörrarna till växthuset och njuta av en god middag. Maj är ju annars den vackraste och skiraste månaden på hela året så det är mycket som väntar när kylan väl gett sig.





Lapar trädgårdsreportage eller bara är

Som tur är kom Drömhem & Trädgård i brevlådan i går så det går inte direkt någon nöd på mig när jag kan lapa trädgårdsreportage istället för att vara ute och trädgårdera. Kanske masar jag mig ner till växthuset och skolar om en del grönkål som växt som attan sedan jag sådde fröerna. Dags att dom får flytta från värmelampan i köksfönstret till lite svalka i växthuset. Eller också kryper jag tillbaka in under ullfilten och bara är idag. Ibland måste man låta ambitionen vila och låta vädret ha sin gång.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

2 kommentarer:

  1. Nøj nogle smukke billeder og længselen efter smukt vejr bliver bare endnu større.
    Sikke et smukt lille hus du har og med en fantastisk indretning.
    Det er sol og sommer.
    Her i Danmark står det ned med regn og er ganske koldt.
    Så hyg du dig bare indendøre. Tror ikke du forsømmer noget.

    Masser af klem
    Charlotte

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar korgstol med små penséer! Skönt att göra som man vill och rätta sig efter vädret. trädgård kan ju avnjutas på olika sätt.
    Fortsatt trevlig vår!
    /Annika

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa