torsdag 31 maj 2018

Dags för uppfräschning



Behövde en uppfräschning

Det är inte mycket man orkar i värmen mer än ta sig till jobbet, jobba och cykla hem igen. Fast i går när jag kom från jobbet styrde jag cykeln genom skogen ner till vårt närbelägna köpcentrum istället. Hade mentalt ställt in mig på en shoppingtur, vilket behövs eftersom sådana besök oftast är uttröttande. Var alldeles för långhårig och slitit på gamla sommarkläder alldeles för länge. Här behövdes en uppfräschning.





Kalldusch i värmen

Min vanliga frissa är barnledig så det fick bli ett spontanbesök hos någon av frisörsalongerna som  hade drop-in. Jag hade tur - på tredje stället fick jag napp. Blev rejält duschad i kallvatten av en kille som själv tyckte att han var gudarnas svar till alla klippbehövande. Duschen var uppskattad efter flera omgångar i provhytter där svetten lackat och faktiskt så blev jag riktigt nöjd med min nya sommarfrisyr.

Nästa anhalt fick bli juicebaren där en uppfriskande smoothie med färskpressad vetegräs blandat med andra nyttigheter väntade - toppade med en raw foodboll och sedan var jag redo att fortsätta shoppandet. Tror jag satte rekord i antal timmar jag spenderat på Mariebergs köpcentrum någonsin.

Att prova ut rätt BH-storlek på Change Lingerie tog TID. Personalen var fantastisk, servade med nya modeller, ringde runt för rätt färg och spände band för glatta livet. Vi skrattade oss igenom provningarna som annars brukar vara en pärs. När vi skildes åt kändes vi som gamla vänner. En riktig trevlig eftermiddag och jag orkade till och med cykla hem med mina kassar när jag äntligen var klar.






Doftar fantastiskt

Idag har jag känt mig riktigt snygg i nya frisyren, ny klänning och en bättre hållning när allt hålls på plats. Härligt med lite energiboost i värmen.

Hemma i trädgården är det mycket som blommar över och jag hinner inte med. På kvällskvisten plockade jag lite blommor för att hinna njuta innan många av skönheterna försvunnit. Blomman som ser ut som en riddarsporre fick jag i Mors dagsbuketten och den doftar fantastiskt. Blir mina uppdragna riddarsporrar så där vackra blir jag överlycklig !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

3 kommentarer:

  1. Men vad härligt, vilken energikick.. Ha det så gott, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Ack så ljuvligt att bli lite ompysslad! Låter som du hade några sköna timmar för dig själv...
    Underbar bukett också Isa!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Jag fick en energikick bara av att läsa om din energikick! Men framför allt får jag en energikick av din vackra bukett! Ljuvlig sommarbukett. Mitt vita löjtnantshjärta blommar nu i den skuggigaste delen av trädgården. Hoppas den håller sig ett tag. Den rosa har blommat ut och den röda är på god väg den också.

    Önskar dig en skön helg!
    /Anita

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa