söndag 13 maj 2018

Vårblommande träd och kvinnlig kraft

I går blommade plommonträdet


I går i trädet - idag på gräsmattan

Oj, vilken blomning det har varit de senaste dagarna - allt slog ut med raketfart. Man får passa på att njuta när det pågår för rätt som det är är det över. Idag segnade blombladen ner som snö över gräsmattan och årets plommonblomning är ett minne blott.






Helt översållad med blommor

Silverpäronträden har också slagit ut och slår rekord i år. Har aldrig tidigare sett så många blommor på träden. I och för sig har jag bara haft dom sedan 2014 så det är ju inte så många år, men i år kryllar det av blommor på grenarna. Undrar om det påverkar att vi klippte två av träden i fjol för de vi klippte är översållade av blommor medan det tredje trädet som vi inte klippte inte har en enda blomma på sina grenar.




Kvinnlig kraft känns i kroppen

Idag har jag fortsatt med storstädning av växthuset - både inne och framför. Fontänen skrubbades och kom på plats och den turkosa dörren som stått inne i huset under vintern vickades till växthuset med hjälp av skottkärra, kvinnlig kraft och lite j-r anamma. Måste man kan man få både fontän och dörr dit man vill (även om det känns i kroppen nu ) !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

3 kommentarer:

  1. Så smukke og livsbekræftende billeder.
    Nyder dem virkelig.
    Håber du har en skøn kveld efter alt arbejdet.

    Klem
    Charlotte

    SvaraRadera
  2. Så härliga trädgårdsbilder.. Ja, nu går det fort.... Till och med syrenen är på G ! Ha det gott, fina Du !
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är det underbart med all blomning. Mitt silverpäron klippte jag ifjol och i år har jag bara ett fåtal blommor på det. Bra jobbat Isa man får starka muskler med trädgårdsjobb.
    Kram Raina

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa