söndag 20 maj 2018

Återbrukade flaskor och vikten av att bara vara i det som ÄR




Bortsopat

Nu har bordet framför växthuset svidat om och alla stora flaskor fått flytta ut. Betongkatten har fått en egen liten skön vagn att bo i och alla gamla löv som blåst in på plattorna är bortsopade.




Önskar REGN

Det är skönt när man börjar komma i ordning överallt i trädgården även om mycket återstår än. Ett steg i taget. En liten bit då och då. Sommaren kom och överraskade kan man säga och svepte med sig våren i värmeböljan. Orkar inte rensa och klippa så mycket i värmen och skall sanningen fram önskar jag mig REGN. Det är alldeles för torrt överallt och mycket blommar över blixtsnabbt.





Andra vinklar

Hann i alla fall få till delar av trädgården till ett tidigt reportage i NA:s trädgårdsbilaga som kommer ut nästa helg. Fotografen hittade massor att fota så det skall bli väldigt roligt att se vilka vinklar som kommer med i tidningen. Brukar bli något helt annat än när man fotar själv.





Så himla användbara och återbrukade

Älskar de ljusgröna flaskorna/vaserna av återvunnet glas som gör att glaset ser levande ut. Använder dom hela året - både ute och inne. Med eller utan blommor. Eller som ljusstakar.





Att bara vara i det som ÄR

Idag hoppas jag på lite trädgårderande efter några dagars förkylning. Hela köksträdgården står och väntar på att få lite ny jord och sådder utplanterade. Som sagt det går lite för fort just nu för att jag skall hinna med. Fast vi är ju fortfarande bara i maj månad och idag får jag tänka lite extra på devisen: Ett steg i taget och ta det lugnt så blir det bra så småningom.

Dessutom brukar jag upprepa mantrat : "Jag behöver inte göra någonting annat än det jag gör just nu". Himla bra för att behålla nuet och lugnet och att bara vara i det som ÄR.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner och njut av NUET i din trädgård!
Kram/Isa

5 kommentarer:

  1. Ja, det har gått litt fort, men er jo aldeles skjønt ute akkurat nå.
    Du har virkelig mange flotte detaljer!
    Lykke til med reortasjen.

    SvaraRadera
  2. Precis det har jag gjort hela helgen i min trädgård, njutit av nuet.
    Massor finns att göra men ibland orkar man bara inte.
    Och regn ja, det önskar jag hit också. Vi har otroligt torrt nu och man börjar se att
    en del växter lider. Så fint du fixat på dina bord igen!
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  3. Fint som alltid hos dig!
    Och ja, jag håller med till 100% njut av NU ❤️
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera

  4. Hello beautiful photos
    I loved the angel.
    Good week-end entry.
    janicce.

    SvaraRadera
  5. Det mantrat ska jag kämpa med att ta till mig!
    Jag har en förmåga att vilja göra allt, på en gång, samtidigt!

    :D

    Kram

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa