tisdag 24 april 2018

Ett rostigt paradis




En härlig trädgårdshelg

För några år sedan var vi några bloggare och journalister som blev inbjudna av Helsingborgs stad att åka runt och besöka trädgårdar under Trädgårdsrundorna i början av juni. Det var en härlig helg som gick i trädgårdens tecken och jag återvände hem med fulltankad kamera, nyfunna vänner och själen full av intryck.




Påhittig och fantasirik

En trädgård som var väldig spännande att vandra runt i var Cindys Paradis där det fanns hur mycket rostigt pynt som helst att upptäcka bland all grönska.  En kreativ, påhittig och fantasirik trädgård.




Allt rostigt passar i trädgården

En gammal rostig mangel eller kanske föregångare till tvättmaskin passar alldeles utmärkt i trädgården - återanvändning när den är som bäst.





Lekfullt och glädjerikt

Buddhan får stå för det lekfulla inslaget bland allt det rostiga. Och den här buddhan uttrycker verkligen det glädjefulla och att allt inte är så allvarligt. Lek mer ! ser det ut som han utropar. Eller kanske njut mer.




Ännu mer rost. Så snyggt med rostiga rosor tillsammans med skira taklök i en rostig balja.




Här rymdes det mesta

I den här lilla trädgården ryms både damm, växthus och flera uteplatser. Och massor av vackra bänkar lite varstans. Mer från den här trädgården hittar du i tidigare inlägg HÄR.




Egen plätt på jorden

Jag tycker det är så roligt att alla trädgårdar kan se så olika ut och känner stor tacksamhet över att jag har en liten plätt på jorden där jag liksom Cindy kan få skapa mitt eget paradis. Att gå all in med att få uttrycka sig och skapa en unik miljö som bara finns här. Precis som Cindy gjort i sitt paradis.

Vill du se fler trädgårdar från Trädgårdsrundorna hittar du dom HÄR, HÄR och HÄR.

Har du vägarna förbi Helsingborg i sommar finns flera tillfällen att besöka fantastiska trädgårdar. Se mer HÄR.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

10 kommentarer:

  1. Beautiful pictures.
    I loved the buddha.
    janicce.

    SvaraRadera
  2. Men åhh! Verkligen pynt i min smak :D Jag älskar rost. Vackra rostiga ting och mindre vackra, spelar ingen roll alls!

    Det är så roligt och inspirerande att åka till andras trädgårdar och kanske sno idéer rakt av eller använda dem på sitt eget sätt.
    Nu är jag inte så ofta i Skåne under säsongen och det är då det är så bra med en länksida ju ;)

    Jag kan se hur andra har det ändå1

    Kram

    SvaraRadera
  3. Var glad jag blir när jag läser att du också tycker att det finns en massa fint i alla trädgårdar. Ofta är det annars så att det är en viss stil som är "modern"!? Jag tycker att ALLA trädgårdar har nåt fint att titta på och njuta av!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset om Helsingborgs trädgårdsrundor. Där verkar finnas mycket att titta på. Det märks även på instagram. Får se om vi tar oss en liten tur. Det har blivit allt svårare att åka ifrån odlingar och alla plantor på sommaren.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  5. Som jag gillar de rostiga rosorna! Synd att jag bor så långt från Skåne men å andra sidan finns mycket fint att se häromkring också. Håller med om att det är roligt att alla trädgårdar kan se så olika ut. Alla skapar sin egen lilla oas. Tack för som vanligt inspirerande bilder!

    Ha en fortsatt fin vecka!
    /Anita

    SvaraRadera
  6. Det är fantastiskt att rosten kan förhöja skönhetsvärdet på sin omgivning, sitt "dåliga rykte" till trots. Tack för fina bilder och inspiration! ♥

    SvaraRadera
  7. Hej Isa!
    Jag var bjuden på samma resa men kunde av olika anledningar inte delta.
    Nu ser jag vad jag gått miste om - vilket jag anade redan i förväg.
    Roligt att få se dina fina bilder. Din "hyllning" till rost delas av mig. Rost och gamla grånade grenar eller mossiga dito sätter en härlig prägel i trädgården.
    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera
  8. Alltid roligt att få lite ny inspiration och det verkar du ha fått Isa! Härligt! Snart ska jag till London på Chelsea Flower Show...gissa om jag längtar?
    Ha en fin helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  9. Ville bara säga att jag blev så ledsen när jag trott att du slutat blogga förra sommaren och för att du inte mådde bra? Tittade in då och då under hösten och hoppades på inlägg från min favoritblogg alla kategorier. Hur glad blev jag nu när jag ser att du bloggar och jag missat massor med inlägg! Du är min träsgårdsinspiration och jag älskar din stil, trädgård och ditt sätt att skriva. Hoppas du mår bra. Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Tack snälla Camilla för att du tog dig tid att skriva en kommentar - blir så glad att jag kan inspirera och att du hittat hit igen. Det var mest lusten som saknades i höstas och att det var mycket i livet just då som tog mycket energi. Bloggen betyder så mycket för mig och är en kanal till att må bra så jag är också glad att jag hittade tillbaka.
    Allt gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa