måndag 19 juni 2023

Älsklingskrukan fylld med rosor

 

Sommarens mest fotograferade

Tror det här kommer bli sommarens mest fotograferade kruka i sommar - bara älskar att fylla den med blomster från trädgården eller naturen. Klippte av några grenar både från Thérese Bugnet och från Rugosahäcken bakom Blomstergården. Det blommar ju så vilt nu att man kan frossa lite och skynda sig för det blommar fort nu. Och fort över. 



Så vacker färg

Älskar verkligen de vackra patinerade kronorna jag fyndade hos Trädgårdsväxters utförsäljning. Just den här ärgade tonen är så vacker tillsammans med rosorna. 



Förtjust i kalkfärger

Förra året vid den här tiden blev jag passionerat förtjust i kalkfärger och vad man kunde skapa med dom - både i den här turkosa nyansen och i rostiga toner. Man målar i olika lager med flera olika färger för att få till kulören. Nu har jag inte målat på länge för det har varit så mycket annat som jag lagt energi på. Men längtan finns. 

HÄR kan du se hur jag förvandlade en brun tråkig fönsterlucka fyndad på loppis till en härlig anslagstavla. HÄR träder en rostig kruka fram ur en gammal plastkruka på fot som maken hade redan när vi träffades. HÄR ser du den med blommor i på plats i trädgården. 

Ha det så gott i sommarvärmen alla trädgårdsvänner - glöm inte att dricka mycket vatten !
Kram/Isa

4 kommentarer:

  1. Hej Isa!
    Det är verkligen en fin kombination. Så vackert.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marika !
      Tack ! Älsklingsfärgen nummer ett - tröttnar aldrig.
      Ha det så gott !
      Kram/Isa

      Radera
  2. Du har et godt øye for detaljer for å skape en utrolig hyggelig atmosfære rundt deg i hagen. Nydelig er det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lillian !
      Tack snälla - så glad jag blir !
      Ha det så gott !
      Kram/Isa

      Radera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa