tisdag 25 maj 2010

Kristina bakom Trådspira !


En del människor man möter och lär känna lämnar ett avtryck hos en som man bär med sig i sitt hjärta genom livet. Kristina Lindbohm är en sådan person som jag lärde känna de sista åren jag bodde kvar uppe i Dalarna.

Hon startade sedan trädgårdssmyckesföretaget Trådspira som tillverkar fantastiska trädgårdssmycken. Hjärtat här ovanför är tillverkat och designat av Kristina.

Jag glömmer aldrig besöket i hennes fantastiska trädgård ! Har aldrig upplevt något som ens varit i närheten efter det. Ett besök som fortfarande sitter kvar på näthinnan och i hjärtat.

Plötsligt var man 5 år igen och gick på upptäcktsfärd i en fantastisk blomstrande djungel med vindlande tegelstensgångar och man visste aldrig vad som skulle dyka upp bakom nästa krök. Det fanns redan då otroligt vackra växtstöd överallt och växterna var enorma !

Mitt i trädgården fanns en liten lekstuga målad i lila färg med lilafärgat grus runtom och med målade fjärilar på dörren.

Idag kom det ett mail från en vän med en länk till ett bildreportage hemma hos Kristina. Följ länken och möt en varm, kreativ och färgstark kvinna som vågar ta ut svängarna och måla sitt hem och trädgård i starka färger och som designar trädgårdsmycken efter sitt varma, kreativa hjärta !

Klicka här !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa