tisdag 18 maj 2010

Fel färg - men rätt ändå !



I höstas satt jag flera olika grupper med Blue Diamond. På bilden på förpackningen är den väldigt blålila och vad dyker den upp i för skepnad nu ?

Jo, i min absoluta favoritfärg !

Älskar "rufsiga" tulpaner i lugna färger som påminner om pioner. Får faktiskt rysningar av rabatter där det är blandat allsköns färger. Det är tur att vi är olika allihop och får välja själva i våra trädgårdar !


Här har Global Desire brett ut sina vackra vingar och i "ryssvärmen" som nu råder gick det med en väldig fart !



Hon har gott sällskap i Royal Acres som inte heller ser ut som på förpackningen, men som är väldigt vacker ändå.

Idag var första dagen i vår som jag cyklat både till och från jobbet (kl 19.00) utan jacka ! Underbart !!

"Bassängen" minskar för varje dag och har vi tur är den upptorkad till helgen då skottkärrorna får jobba igen och sedan har vi hela trädgården att kratta fri från upptorkad lera ! Det är både ljuvliga och bråda dagar nu !

Ha det så gott !/Isa

5 kommentarer:

  1. Åååå va´många vackra tulpaner och vad super mysigt du har i rabatten på bilden. Kram

    SvaraRadera
  2. Stort tack för min award! Jag är så dålig på att skicka dem vidare och välja ut bland alla fina bloggar så jag tackar ödmjukast och ger den vidare till alla härliga trädgårdsmänniskor jag möter.
    Har inte hunnit lägga till dig i min lista ännu, men ska! Jag lägger in dig under rubriken "fina växthus" också så att du får lite press på dig!!!!
    Kul att se att du älskar lila - ytterligare en beröringspunkt mellan dig och mig! Jag är den mest lila människa jag känner! Men i dig kanske jag får konkurrens!:)
    Ha en skön fortsatt vecka!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  3. Superduperfina tulpaner. Mina är på väg att slå ut....

    Ha' det bra!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  4. Vackra blommor på vackra bilder som vanligt hos dig :)

    Ville också berätta att jag har provat raw food-äppelkakan som du skrivit om i ett tidigare inlägg, och den var verkligen god! Har länkat till dig från mitt blogginlägg idag där jag skrivit om äppelkakan.

    Kram Outi

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa