söndag 23 maj 2010

Insnöad på collage !


Nu börjar de små ljuvliga rosa aklejorna att slå ut ! Och i perennarabatten står dom i givakt och redo att blomma när som helst ! Har totalt snöat in på collage som ni kanske märker i de senaste inläggen. Det är hyllning till de första blommorna som är så efterlängtade och så härliga att få njuta av !



Tusenskönorna för tankarna i en tillbakablick till barndomens somrar i mormors trädgård där tusenskönorna växte som små rosa/vita juveler i gräsmattan. Där granhäcken var flera meter hög, hönsen kacklade i hönsgården och hallonsaften i syrenbersån var gudomligt röd och god och solen alltid sken.

Visst är vi väl många trädgårdsmänniskor som fått med oss vårt trädgårdsintresse från våra mor- eller farmödrar?!

Och i dag kvittrade svärdottern glatt när dom vände kosan hem till Norge i igen med hela bilen full med framletade krukor ur mitt överfulla krukförråd och uppgrävda skatter ur landet. Det var så roligt att se hennes ungdomliga entusiasm och le igenkännande när tecknen på trädgårdsmani radade upp sig ! Lycka till med odlandet i Norge!


I landet blommar nu Löjtnantshjärtat för fullt och flera andra står och stampar i farstun, redo att slänga upp dörrarna till härligheten när som helst.


Med gemensamma krafter grävde vi en sluss, från "bassängen" ner till en dagvattenbrunn precis utanför tomten under helgen. Nu j-r skall vattnet väck och dräneringsrör grävas ner, för nu kan jag inte vänta längre på att få bygga växthus!!

Ha en bra vecka !/Isa

6 kommentarer:

  1. Jättefina kollage, fortsätt med dom du :-) Jag skulle också använda mig av kollage om jag var smart nog att fatta hur man gör.

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra blommor. Aklejan är ju så söt. Vit löjnathjärta är nåt jag vill ha . Så fin. Spännande med ditt växthus. Kram

    SvaraRadera
  3. Kollage är fint! Bedårande rosa och vita vårblommor..... Att dra sig till minnes barndoms-somrar är mysigt. Har funderat över det där var man fått sitt trädgårdsintresse från...... Tror jag vet...... :-)

    Önskar dig en skön vecka!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  4. Hej Isa!
    Ditt besök ser jag fram emot!
    Jag tycker dina bildcollage är bedårande!
    Jag får många fina uppslag till blomtavlor.
    Tack för det! ;o) Vita löjtnashjärtan kanske.....hmmm...?
    Vi hade också tusenskönor, eller Bellis som mamma sa i vår första trädgård......de påminner om en svunnen tid. Små skönheter!
    Njut av din fina trädgård!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Snyggt med collage så fortsätt du med det.
    Fin blir det och härligt att titta på.
    Annika

    SvaraRadera
  6. Så vackert...
    Mina ögon njuter!

    Lycka till med växthuset och grattis till awarden!

    Kram Len

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa