fredag 21 maj 2010

Ännu fler tulpaner !



Ja, nu är det verkligen tulpantider ! Här är det Spring Green som slagit ut på rekordfart ! Man får verkligen vara snabb nu om man skall hinna med i utslagningsprocessen !


Löjtnantshjärtat är också på G att veckla ut sina skira vita, bedårande hjärtan i ett annat vackert hjärta från Kristina på Trådspira.



Royal Acres-tulpaner i sin fulla blomningsprakt ! Visst är dom vackra ?! Påminner både om näckrosor och pioner tycker jag !

Här var det ett praktfullt åskväder med hällregn i går kväll så nu är "bassängen" full igen ! Ett steg framåt och två steg tillbaka verkar var det som gäller när man är utlämnad till vädrets makter !

Önskar alla en riktig trevlig helg !/Isa

5 kommentarer:

  1. Väldigt mycket fina tulpaner du har. Härligt att få titta på och få lite tips. Är det solhattar som du har på din header ? Vad heter den isåfall? Tycker den påminner om Magnus men kan det vara Doubledecker , måntro. ? Kram

    SvaraRadera
  2. Fantastiska färger på båda tulpanerna....

    Ha en härlig helg!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kul att du tittade in hos mig. Det kommer att ta TID med mitt växthus men såsmåningom så...
    Underbara tulpaner, synd bara att det går så fort...
    Ha en härlig helg
    /Karin

    SvaraRadera
  4. Jag är så förtjust i den ljusgula färgen på blommor, ser ut som citronfjärilar!
    Ha en varm och skön trädgårdshelg,
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  5. Så vackra blommorna är! Jag tycker att den rosa tulpanen som du fotograferat rakt uppifrån liknar en kamelia! Tänk så många olika former det finns på tulpaner. Dina är verkligen fantastiska!

    Kram Outi

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa