söndag 16 maj 2010

Award !

Jag fick en award i helgen av Outi på Använt & Nytt. Min första i bloggsfären ! Tack snälla goa Outi för utmärkelsen. Tur att det stod precis på din blogg hur man skall gå till väga eftersom jag inte är så insatt i detta bloggfenomen.

När man fått utmärkelsen bör man:

-kopiera in award-bilden i sin blogg för att visa att man fått den
-tacka och länka till den som nominerade en
-nominera sju andra bloggare och länka till dem och sprid lite glädje
-berätta sju intressanta saker om sig själv



Så nu skickar jag awarden vidare till följande nomineringar:

Min skattkammare – målar de allra underbaraste trädgårdsväsen och tipsar om öppna sommarloppis

Växthusmadam – andlig trädgårdsfrände

Trädgårdsflow – genuin trädgårdsälskare som generöst delar med sig av sin helt fantastiska trädgård och fina trädgårdspynt

Spirande Grönt – ger oss alltid det allra senaste på trädgårdshimlen på ett proffsigt och roligt sätt

Smultrongården – skriver inlägg med outtröttlig energi och glädje som lyfter varje läsare

Trädgårdsliv & Design – underbar trädgårdsblogg om ett underbart växthus i en underbar trädgård

Naturliga Ting – inspirerar oss alla med sin fantastiska resa och underbara foton och har alltid en vänlig kommentar på lager


Och för att fullfölja utmärkelsen så kommer här sju "intressanta" saker om mig:

1. Jag är en fena på att kupera en kortlek med en hand – dock ingen pokerhaj för övrigt .

2. Cyklar till jobbet året runt, vinter som sommar (Om det är riktigt mycket snö eller riktigt busväder tar jag hellre en tur med Mannen än tar cykeln skall erkännas)

3. Är utbildad avspänningspedagog ( har dock aldrig arbetat som det !)

4. Har jag fastnat för en låt kan jag spela den om och om igen en hel förmiddag till omgivningens stora fasa. När jag bodde i radhus höll grannen på att få spel när jag snöat in på en Tomas Ledin låt en sommar och hade han fått tag på CD-skivan hade jag nog spelat den skivan för sista gången.

5. Älskar hundar, men är tyvärr allergisk mot dom.

6. Är en riktig bokmal och har alltid älskat att läsa böcker. Vill gärna bli berörd när jag läser. Paulo Coelhos ”Alkemisten” är en klar favorit som finns både i pocket och som ljudbok i bokhyllan hemma hos mig.


7. Älskar alla olika sorters rosa/lila toner – har hur många t-shirt som helst i lavendelfärg.
Senaste inköpet är skor i en härlig lila ton (gick inte att motstå i affären !)

Grattis till nomineringarna och ha en riktigt bra vecka !
Kram /Isa

9 kommentarer:

  1. Hej Isa, din ruin ser superfin ut, nu ska jag surfa runt lite här och läsa mer.

    Marit, förstagångsbesökare...

    SvaraRadera
  2. Vilka tuffa skor....
    Grattis till Awarden
    Annika

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga skor!

    Kram, Outi

    SvaraRadera
  4. Jättekul, grattis till din Award. Vad det nu är och betyder, jajaja man får lära sig mycket!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Hej Isa!

    Stort grattis till awarden!!!! Måste kännas kul.... och tack för att du nominerat mig-vad superglad jag blir! Roligt att få veta lite mer om dig.... Log igenkännande när jag läste det där om att spela en låt om och om igen.... Ungefär så kan jag också göra, fast kanske med en skiva.... Familjen blir åtminstone rejält less på mig :-)

    Ha' det så jättebra Isa!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  6. Hej Isa!
    Grattis till din award, och tusen tack för min!
    Tänk så glad jag blev, och vad sånt väcker ännu mer liv i skaparlusten! :o)
    Vilken inspirerande blogg du har, jag måste kika in hos dig nu och då, jag länkar till dig också. Jag lånade två av dina bilder till mitt inlägg idag. Hoppas att det är OK, annars får du hojta till! ;o)
    Roligt att läsa om dig också. Ska ta mig tid någon kväll och kika mer här hos dig.
    Ha det toppen i värmen och tack igen!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Hittade hit via Min Skattkammare och hit kommer jag att komma tillbaka. Ni bygger ju växthus och det vill jag följa eftersom det är min dröm också i sommar... Vi ses igen!
    Må så gott
    /Karin

    SvaraRadera
  8. Tackar ödmjukast för både awarden och de vänliga orden om min blogg! Så glad jag blir!

    Ha det fint i vårsolen bland dina fina tulpaner:)

    Rebecca

    SvaraRadera
  9. Hej isa! Åh Tackar för den fina awarden, vad gullig du är! Skall lägga upp den under helgen på bloggen.

    Ha en skön helg och god byggfortsättning med växthuset ;0)
    Kram C

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa