lördag 15 maj 2010

Nu kan vi öppna trädgårds-SPA !


Vi har både lerinpackning och bassäng ! Eller ännu hellre lera i bassäng ! Inte så länge till hoppas vi dock !

Nu får trädgården vila och torka upp efter helgens härjningar och vattnet dunsta bort (hoppas, hoppas att det skall göra det av sig själv så vi slipper pumpa bort det !)


Gruset som skall ösas i kom redan igår och tippades av på garageuppfarten. Ett helt lastilbilsflak ligger nu där och väntar på nästa steg. Så snart får skottkärrorna jobba igen ! Det blev till att köpa nya både till oss själva och till grannen. Tung blöt jord och regn i kombination med allt för många turer upp på en halkig lastvagn kan knäcka vem som helst !

Nu håller vi tummarna för att det har regnat klart och att värmen kommer på allvar för att stanna !


Och i landet har tulpanlökarna svällande knoppar ! Det skall bli så spännande att få se hur första-års-blommorna kommer att se ut när de slår ut !

Ha det så gott !/Isa

2 kommentarer:

  1. Tack för kommentar hos mig! Roligt att titta in här hos dig! Det låter på din bloggbeskrivning som vi är lite "trädgårdstvillingsjälar"! Mitt växthus är för mig en andlig plats där jag gärna sitter och njuter och låter hjärnan koppla av en stund! Du ser ut att ha jättemysigt i din trädgård och jag ser fram emot att följa växthusbygget!
    Lägger till dig i min länklista!
    Ha en skön söndag (med växthusbygge?!)
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  2. Vilket projekt ni har igång, helt underbart och lyxigt med så stort växthus. Ska bli spännande att följa bygget.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa