lördag 1 juni 2019

Farväl maj och välkommen juni



Kan bara bli bättre

Farväl maj 2019 och välkommen juni - första sommarmånaden att njuta av (även om det just i dag regnar och är kallt). Det kan liksom bara bli bättre och bättre ska det bli enligt väderleksprognosen - det ser jag verkligen fram mot. Idag kryper jag nog tillbaka till soffhörnet med en tjock GW-bok och inväntar bättre tider.




Ruvar i jorden

Inte ens fröerna jag direktsått vill sticka upp sina små huvuden i det här vädret upptäckte jag när jag gick den vanliga trädgårdsrundan i morse i blommiga gummistövlar och kapuschongen uppfälld. Dom ruvar liksom där nere i jorden och väljer en varm och solig dag att göra entré på. Jag förstår dom. Vi ses en vacker och strålande dag i trädgården. Snart. Mycket snart.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa