söndag 23 juni 2019

Besök på Hansjö lanthandel



Lika fascinerande varje gång

Innan vi åkte från Dalarna och årets midsommarfirande hann vi med ett kort besök hos Hansjö lanthandel. Det är alltid lika fascinerande att se vilka installationer som dyker upp lite varstans. Maken till kreativitet får man leta efter.




Detta är ingen vanlig lanthandel utan ett utflyktsmål med kaffestuga (inte alltid öppen) och roliga överraskande små stilleben överallt.




Underbar gammal miljö med timmerstugor i hjärtat av Dalarna.




Jag tror detta är det senaste tillskottet - hörde något om att dom serverar ugnsbakad pizza ibland.




Ägarna är fantastiska på att utnyttja alla utrymmen och skapar alltid något fantasirikt och annorlunda.




Midsommarblomster i en zinkhink - vackert som på en tavla.




Älskar de charmiga grisarna med ett leende i mungipan och glömde fråga om de var till salu.




Som sagt var - här skapar vi annorlunda och inspirerande. Ett par gamla läderstövlar får nytt liv !




Söta små möss pryder en fönsterram på en av timmerväggarna utomhus. Jag var knappt in i butiken utan strosade runt överallt utomhus istället och hann handla en hel del ändå.




Det fanns massor av roliga rostiga prylar till trädgården och massor av loppisprylar - en riktigt skön blandning.




Landat hemma - avkopplade och påfyllda

Efter en härlig midsommarhelg i Orsa tillsammans med barn och barnbarn, åldrad far (snart 97) och gamla vänner har vi landat hemma - avkopplade och påfyllda med många glada skratt, härliga samtal och underbar gemenskap.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - hoppas du haft en riktigt härlig midsommar !
Kram/Isa

4 kommentarer:

  1. Ja, där har man mycket att titta på och inspireras av. Har varit där flera gånger, ett sånt bra utflyktsmål!

    Junikramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Åh vilken mysig lanthandel! Ser ut att vara väl värd ett besök! :)

    SvaraRadera
  3. Så kul ställe! Måste jag komma ihåg! Vi gör ju ofta utflykter i Dalarna särskilt på sommaren.

    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Ja nu ser jag. Vi passerade Hansjö i fjol när vi åkte från Älvdalen. Hade ju blivit tipsad av vår vän som bor där. Men vi passerade på fel dag. Det var stängt. Men jag kunde föreställa mig att det var ett så trevligt ställe. Nu ser jag att det är samma ställe ( när jag har googlat på var det ligger ;)
    Nästa gång ska jag se till att passera på en dag det är öppet :)

    Kram Annika

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa