söndag 25 november 2018

Uppdukat adventsbord



Stämningsfullt och mysigt

Det är stämningsfullt och lite mysigt att duka upp ett helt bord till advent ute i trädgården. Detta gjorde jag för några år sedan. Det är mitt gamla planteringsbord från IKEA som varit med i många år som nu står nere i köksträdgården och hyser kryddväxter under trädgårdssäsongen.




Öser på 

Har öst på med många små ljuslyktor som det är mysigt att tända i skymningen. Tillsammans med mycket mossa, en sliten tomte som fått en patinerad luva med åren och växter som klarar några minusgrader håller bordet länge.




Nyser och fryser

Annars nyser jag mest de här dagarna och brottas med både förkylning och halsont. Kan Jang och honung är mina bästa vänner just nu. Det har inte blivit så mycket pysslande under helgen. Tur att man har flera tusen bilder i arkivet att plocka ur - det har ju tagits några under årens lopp.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - var rädd om dig i förkylningstider !
Kram/Isa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa