torsdag 15 november 2018

Efterlängtat paket med rostigt innehåll



Återbruk när det är som bäst

I dag kom dom med posten - de fina banden från Sofias Bod. Det här är återbruk när det är som bäst. De rostiga hängande banden är återvunna buntband som Sofia hittat utanför ett byggvaruhus i en skräphög och helt sonika gick in och frågade om hon fick dom. Sedan har hon kapat dom, gjort hål för snöre och skrivit dit en vacker text - jag älskar dom, så himla fina.




Kunde inte hejda mig

De fina bjällrorna i samma rostigt material kunde jag heller motstå och de blev så fina i idegranskransen jag bundit. Så nu hänger den på vår entrédörr med Merry Christmashälsning - kunde inte hejda mig och tiden går så fort.

Snart är det första advent (även om det återstår några veckor) och jag behöver tid på mig för att få allt i ordning. Får göra lite i taget och det är skönt att vara ute i god tid. Ett steg i taget.




Kreativ själ

Sofia som driver Sofias Bod är helt fantastisk på att skapa vackra alster av skräp i princip. Hon har en sällsynt förmåga att se det vackra i rostiga band utanför ett byggvaruhus eller delar av gamla zinkhinkar i skogen. Sedan skapar hon vackra tags eller hängande skyltar med texter eller något annat vackert, kreativt och speciellt.




Inspirerande julmarknad

Till helgen finns hon hos Gårdsbutiken Romantiska Tings julmarknad och säljer sina vackra julkransar och alldeles säkert en hel del egengjort i rost också.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

2 kommentarer:

  1. Finurligt att göra så fina saker av buntband!! Skulle jag aldrig kommit på tror jag..
    Ja, tänk, om 2 veckor är det advent, så jag har oxå tjuvstartat lite med gran och tallris..
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Så härligt! Jag minns att du visade bilder från hennes bod tidigare. Härligt med människor som fängslar med sitt hittepå! Kransen fick verkligen sin prick över iet!

    Ha en skön helg!
    Kramar från Eva-Mari, som bara ska slappa denna helg!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa