fredag 23 november 2018

DIY - adventsljusstakar av gamla flaskor



Kärt återbesök

Till 1:a advent plockar jag fram mina dekorerade adventsflaskor igen. Dom är så enkla att placera och flytta runt, dessutom är det roligt med något man skapat själv. Har blivit en tradition att fira advent tillsammans med dom så det skall bli mysigt att plocka fram dom igen.




Fyndade flaskor

Så här såg dom ut från början - helt vanliga gamla färgade flaskor fyndade på loppis med en rolig botten.




Återbruk

Sedan har jag klippt ut annonser eller verser om jul från en gammal ICA-kuriren (som jag också naturligtvis fyndat på någon loppis) och klistrat på.




Festklädd madame

Med ett snöre om flaskhalsen och nummerskylt med adventsdag och ett sticks förvandlas den anonyma flaskan till en festklädd madame. Dessutom blir det ännu festligare med ett vackert spegelunderlägg att ställa flaskorna på. Fyndade på loppis - så klart.





Vårda Moder Jord

Man behöver inte köpa en massa nytt - det är mycket roligare och bättre för planeten att ta tillvara på det som finns istället och skapa något eget. Väldigt roligt att man valt "det återvunna plagget" till årets julklapp - en utmärkelse som verkligen ligger i tiden. Vi behöver vända köphysterin och landa med fötterna i myllan i stället och vårda Moder Jord.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner och trevlig helg !
Kram/Isa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa