lördag 25 augusti 2018

Nytt auktionsfynd i växthuset

Vackra ben

Lägger bud

Det händer att jag lägger bud ibland på objekt på stadsauktionen - det är så himla bekvämt att gå in på hemsidan hemma framför datorn, klicka igenom och skicka ett mail. Gör jag inte det direkt jag hittar något av intresse är risken stor att jag glömmer bort det. Sedan bevakar dom budet och ringer om man har fått något napp. Den här gången la jag tre bud och hoppades att något varit högst, men hörde ingenting på flera dagar.


Vackra beslag 

Ringde flera dagar senare

Sedan ringde det ett okänt nummer på mobilen när jag var på jobbet i torsdags. Först tänkte jag inte svara, ibland blir jag irriterad när det ringer på mobilen när jag är mitt i något viktigt på jobbet, men sedan blev jag ändå nyfiken och det var väl tur för ett av buden var högst på ett av objekten - det på det vita skrivbordet. Då hade jag redan glömt allt och kom knappt ihåg hur det såg ut och storleken hade jag ingen aning om.




Positivt överraskad

Med ett minne på minus och en förväntan på plus for vi med en tömd kombibil till stadsauktionen och hoppades på att skrivbordet skulle gå in i bilen. Där inne pågick förberedelserna för fullt för nästa veckas auktion och i ett myller av saker upptäckte jag mitt lilla skrivbord. Det var vackrare än jag kom ihåg även om skrivbordsskivan var medfaren vilket inte gör så mycket eftersom det kommer att vara belamrat med pelargoner och allehanda ting.


Vacker överhuvudtaget

Tömma skrivbordslådorna

Skrivbordslådorna var inte tömda upptäckte jag när vi skulle lasta ur skrivbordet hemma på uppfarten. Det verkar som det är ett barns färger och ritblock som ligger kvar - kanske har det stått hos mormor och morfar och barnet har suttit vid skrivbordet och målat när det kommit på besök.

Får tömma lådorna en annan dag - nu har det landat i växthuset där jag tidigare hade ett slitet trädgårdsbord som nu får flytta ut i trädgården. Har en känsla av att det inte kommer att bli några problem att fylla lådorna med allehanda småpryttlar och pysselgrejer.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

4 kommentarer:

  1. Perfekt plats där! Jag har också svårt att låta bli att kolla igenom auktionssiterna, här hos mig Dalarnas auktionsbyrå. Men oftast är jag för snål och lägger för låga bud, tur egentligen, jag har ju riktigt begränsad plats!

    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Du har det så utrolig smukt i dit orangeri altid Isa.
    Lige meget hvad du gør ser det skønt ud.

    God helg
    Klem

    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Vilket fint fynd och det passar ju alldeles perfekt där :)
    Ljuvliga bilder som vanligt...
    Kramis denna lördag från Titti

    SvaraRadera
  4. Grattis till fyndet. Jättefint. Att du hade plats i växthuset är en gåta. Det verkar gå in hur mycket som helst!
    Kram Helene

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa