tisdag 21 augusti 2018

Livskraftiga växter, återupplivning och rehabilitering




Blomvillig och livskraftig

Sommarens mest livskraftiga blomma i trädgården torde vara Svartögat som växt enormt sedan hon landade på det loppade bordet efter semestern. Är glad att jag tog fotot innan jag åkte bort under helgen eftersom maken glömde att vattna henne under min bortovaro.






Hoppas hon blommar vidare

Hon hängde som ett torrt hoptorkat skinn när jag åter landade på uppfarten och det första jag gjorde var att greppa vattenkannan i ett försök till återupplivning. Jag tror att hon tack vare sin starka livskraft hämtade sig igen och blommar vidare till min stora glädje.





Fick samma kur

Den blommande cykeln har också glatt mig åtskilligt i sommar och rönte samma öde som svartögat under min bortovaro men fick samma kur så jag hoppas att även dom klarar sig och glatt blommar vidare.





Rehabilitering

Själv åkte jag på världens magsjuka när jag kom hem (kände mig precis som växterna) som jag fortfarande håller på att hämta mig ifrån - så nu är vi på rehabilitering, både jag och växterna !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner!
Kram/Isa

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni kan trösta varandra växterna och du. Fantastisk blomning. Här går det inte att lita på mannen när jag åker iväg. Han är alldeles för tankspridd. Lejer grannen istället.
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Men stackars dig med magsjuka :( Det är verkligen inte kul!!
    Det är många år sedan jag hade Svartöga och hade glömt bort hur tacksamma de är men jag ska nog komma ihåg att skaffa ett nästa år.

    Och tack för att du berättade om tidningsreportaget för det hade vi ingen aning om! Det är säkert 4 år sedan det gjordes! Får springa och köpa tidningen i morgon :)

    Kram och krya!

    //Veronica

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa