lördag 21 april 2018

Blommor på fat




Nickar blygt ner i rabatten

Vill man njuta av julrosornas vackra blommor kan man klippa av dom och lägga dom på ett fat med vatten istället - dom nickar ju gärna blygt ner i rabatten så man har svårt att se deras fagra ansikten.





Fyller skålen igen

Bilderna har några år på nacken och jag tror bestämt att jag skall ta en klipprunda i trädgården idag, plocka fram den vackra loppade skålen/tallriken och fylla den med vårens vackraste och näpnaste små skönheter.





Hängande variant

Annars kan man ju också hänga vårblommorna i små flaskor på strategiska ställen i trädgården som man passerar.






Ännu en dag i trädgården

Nu väntar ännu en solig och varm dag i trädgården - helt UNDERBART att kunna trädgårdera i sin egen takt och bryta av med lite fika i växthuset och strosa runt och lyssna till fåglarna och glädjas över allt som växer och kommer upp ur marken nu.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Så fint med de där små vaserna på väggen.Och lägga blommor i skål det brukar jag med göra.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har arrangerat!/Monica

    SvaraRadera
  3. Nackdelen med Julrosorna är just deras blygsel! Fiffigt att låta dem komma ut ur garderoben på detta sätt. Dessutom står de sig länge som snittblomma. Fint arrangemang!

    Glad söndag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Jeg gør præcis det samme.
    Elsker de små blomster og have dem dansende i et fad på bordet.
    Intet er mere smukt og så nyder jeg din Gustavberg.

    Klem
    Charlotte

    SvaraRadera
  5. Jag får alltid sådan inspiration när jag tittar in till dig Isa. Den översta bilden med alla vackra blommor som tittar upp på mig är som en dröm. Och alla de små vaserna. Inte har jag tänkt på att man kan hänga dom. Så otroligt fint!

    Hoppas du får en riktigt skön söndag!
    Anita

    SvaraRadera
  6. Och lägga blommor i skål det brukar jag med göra.


    Gclub

    SvaraRadera
  7. Vackert stilleben på det blå fatet. Fint med det vita, gula och små violerna.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa