måndag 9 september 2019

Regnvåt trädgård



Hoppade i gummmistövlarna

Naturen skapar egna små konstverk efter allt regnande. Det är spännande att gå på upptäcktsfärd i trädgården och upptäcka nya skapelser i rabatterna. Hoppade i gummistövlarna efter jobbet och traskade runt i en regnvåt trädgård som bjöd på små överraskningar i flera hörn.




Övergivna rabatten behöver kärlek

Bra med regn så det går lättare att gräva i rabatterna för nu behövs en ordentlig makeover i långa perennarabatten. Fast jag hänger mest runt rostiga rosenrabatten som är sommarens mest fotograferade. Känner att jag övergivet långa perennarabatten lite som behöver massor av kärlek i höst. Jag laddar.




Regn idag - sol i morgon

Det var som en liten meditationsstund att strosa runt i trädgården och njuta av daggvåta spindelnät, droppfyllda rosor och stövelkipp på septemberblöta gräsmattor. I morgon är solen tillbaka igen har dom lovat - därför njuter jag av regnet idag. Och drömmer om högväxta torktåliga perenner i perennarabatten. Tips mottages tacksamt !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

1 kommentar:

  1. Ja bara av att "följa med" i ditt inlägg och vackra bilder fick mig att ta ett djupt andetag, så vackert. Höstigt men vackert och jag gillar den är tiden nu...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa