måndag 15 januari 2018

Trädgårdsmöbler som för länge sedan försvunnit



Värmer sig på sommarbilderna

Idag är det en riktigt kulen råkall vinterdag när jag mest håller mig inne och knappt vill sticka ut näsan. Man blir helt genomfrusen bara man går från bilen och in till huset så nu sitter jag här och huttrar med tjocka raggsockor och vetevärmaren på högsta. Idag är det en sådan där dag man helst vill drömma sig bort, försvinna in bland alla sommarbilder och landa i någon skön trädgårdsmöbel.




Älsklingar som försvunnit

Idag fastnade jag bland lite äldre sommarbilder med gamla slitna trädgårdsmöbler. Älskar när de är medfarna och patinerade synd bara att de inte håller så länge. Korgstolarna på bilden är sedan länge borta, tyvärr. Älskar annars korgmöbler i trädgården - de tillför en sån mysig känsla. Så numer är det konstrotting som gäller och de ser nästan ut som en äkta vara.




Rädd om stolarna

Det här möblemanget hittade jag på Blocket och det har alltid sin plats vid den svängda perennarabatten fast numer plockar jag in stolarna på vintern för att spara lite på dom.





Fler Blocketfynd

Här har vi ett annat Blocketfynd som fått stå ute året runt. Fåtöljen har numer gett vika och gick tyvärr inte att laga så den fick åka till tippen, men både soffan och bordet är still going strong.




Soffan brakade

Mormors gamla trädgårdssoffa hann vi inte sitta i så många gånger innan de ruttna bräderna brakade samman. Sedan dess har jag mest använt soffan som blomstersoffa för det håller den för fortfarande.




Det blev så lyckat att låta sommarblommorna ta över soffan så det har inte blivit av att reparera den.





Har vi möbler som det går att sitta i ?

Efter alla kraschade gamla trädgårdsmöbler kan man ju undra om vi överhuvudtaget har några trädgårdsmöbler som det verkligen går att sitta i. Som tur är så har lite nytt också vandrat in. Insåg ju att vi måste ha möbler som det går att sitta i och som håller. Den här konstrottingmöbeln med högt ryggstöd är jätteskön att sitta i.




Ser nästan ut som en äkta

I ruinen och i köksträdgården står andra varianter av konstrotting och visst ser den nästan ut som en äkta. Det blev ju bra ändå till slut. Under vintern plockar jag in fåtöljerna i huset och köksstolarna får flytta ut i förrådet, så vi använder våra trädgårdsmöbler hela året. Just nu sitter jag och skriver i en. Den bättrar på sommarkänslan avsevärt kan jag meddela !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

1 kommentar:

  1. Så många vackra själfulla möbler du har och haft! Att ge dem den där extra sista tiden i trädgården känns fint. Dessutom är de en njutning för ögat även i förfallet.

    Sen kan man tycka vad man vill om fejkrotting... man måste ju se praktiskt på saken också.

    Må gott under vetekudden och fortsätt drömmeriet.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa