torsdag 21 januari 2016

Flytande grönt - Mix&go



Vacker i alla former

Efter en långvarig förkylning och sträng vinterkyla är det mumma att boosta kroppen med en närande smoothie kryddad med grönkål och spenat. Kiwi tillför C-vitamin och banan krämighet. Dessutom är den vacker att se på när alla ingredienser staplas på varandra i olika lager - innan man mixar ihop allt till en enda röra vill säga, fast den är ganska vacker i mixad form också.




Jag har en jättebra blender, liten och behändig som kan stå framme på köksbänken. Jag tror vi köpte den på ICA i somras. Med två behållare med lock.




Man blandar allt man vill ha i sin smoothie i behållaren. Fryst mango och Havregurt på toppen gör att den blir läskande och god. Sedan sätter man på locket med kniven på behållaren.




Vänder upp och ned på behållaren och skruvar fast locket på blendern. Fast den är så liten har den mycket kraft att mixa sönder fryst mango eller frysta hallon.




Det som är så bra med den här blendern är att man kan dricka ur samma behållare som man mixar i.
Man byter bara ut locket med kniven till ett annat lock.




Enkel att ta med sig

Yes - nu är det bara att dricka och njuta. Enkel att ta med sig till jobbet eller ut i trädgården när den tiden kommer. Min smoothie gör jag ungefär så här:

1 kiwi
1 banan
1 näve babyspenat
1 repat färskt grönkålsblad
Lite pressad citron
Fryst mango efter behag
Havregurt efter behag

Om det var mycket reklam i det här inlägget så kan jag tala om att jag är inte sponsrad av ICA för att göra reklam för deras Blender - tycker bara att den är så himla behändig. Kanske är jag lite lat - nu slipper man ju diska både blender och glas.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

8 kommentarer:

  1. Den verkar vara riktigt bra, jag har ingen så jag har kört det i Matberedaren, det blir lite att tugga på när man är klar, men jag gillar att man kan sätta på ett lock när man är klar, ska kolla om jag hittar en sådan.
    Tack för tipset.
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen en smidig blender. Gillar att man kan dricka ur samma behållare ;)

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen en smidig blender. Gillar att man kan dricka ur samma behållare ;)

    SvaraRadera
  4. Så mumsigt det ser ut. Brukar göra kall variant på sommaren med frysta bananer.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Ser kanongott ut! Men blir det inte väldigt tuggigt med grönkål i smothien?

    SvaraRadera
  6. Fiffo manick! Arbetskamraten har en som det sörplas nöjt ur i bilen på väg till jobbet.Jag tycker det ser godast ut när det är ihopmixat :)

    SvaraRadera
  7. Smoothie är så härligt! Vi äter det till frukost varje morgon, man blir lätt beroende....

    SvaraRadera
  8. Smidigt och perfekt :) Extra vitaminboost nu under vintern vore inte fel... Eller ja, året om såklart ;) Kram Victoria

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa