tisdag 19 januari 2016

Ett måste sommaren 2016



En riktig sommargoding

Januari är en sån bra månad att planera, drömma och längta efter vilka blommor man skall ha till sommaren. Den här godingen hade jag under några år men inte förra sommaren och nu bara måste jag ha den igen till sommaren 2016.




Den ser ju inte så märkvärdig ut i början av sommaren som nyplanterad i maj men jösses vad den växer under sommaren. Älskar färgsättningen med blandningen av rosa och lila nyanser.




Tänk vad allt ser kalt ut så där i början av sommaren och ändå så man överlycklig över de små plantorna och njuter av att få fylla krukor och urnor.




I slutet av sommaren och under tidiga hösten har den lilla vännen växt till sig och väller över alla kanter.




Visst är hon otroligt söt den lilla Trixie Million Bells? Hon är ganska dyr i inköp men levererar oavbrutet hela sommaren i stället och fyller lätt upp en ampel eller kruka av egen kraft.




En sommar fick hon fylla upp mormors gamla soffa i trädgården och det gjorde hon med bravur.




Jag har bara hittat henne hos handelsträdgården i skogen som bara har öppet under sommaren. Katrinebergs Handelsträdgård tror jag den heter. Där blir det garanterat ett besök när dom öppnar för säsongen igen.




Tror bestämt att den här trevliga blomsterflickan får flytta in på mormors soffa igen till sommaren - den här gången får hon fylla upp hela.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

13 kommentarer:

  1. Verkligen fin. fick en sån tror jag förra sommaren men den hade nog för liten kruka.
    Tack för tipset
    Ha det gott i kylan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset och de vackra bilderna! Nu har jag antecknat Trixie i min balkongväxtsplaneringskalender! I år blir det ett rosa tema:)

    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Jätte fin! Gillar att den skiftar så i olika nyanser. Tackar för tipset :)

    SvaraRadera
  4. Jättefina färger...älskar petunior och de kan lätt toppas och skotten blir nya plantor...som blommar samma sommar.

    SvaraRadera
  5. Jättesöt. Så fint den gjorde sig i mormors soffa.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Den är ju bedårande!

    Ha en skön kväll
    Kristina

    SvaraRadera
  7. Den er godt nok sød din Trixie Million Bells, de billeder har godt nok inspireret mig, den må jeg også ha' til sommer.
    God aften.
    Mange hilsner
    anita

    SvaraRadera
  8. Den var en jättefin variant, har aldrig sett den mixen här.
    Gillar millionbells, speciellt de med dubbla blom, brukar ha olika nyanser varje år.
    Tacksamt när man inte behöver ansa blommorna, och just att de växer sig så stora
    på en sommar.Inspirerande bilder!
    h. Malin


    SvaraRadera
  9. Ja den är så fin. Jag har haft något liknande men den har ett annat namn.

    Ja hela bänken full blir fint.
    Jag skall så mina sommarblommor i slutet på veckan tänkte jag.
    En del av dem alltså.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  10. Ny bekantskap för mig. Förstår att du gillar henne för oj, vad hon levererar! Kanske nåt får lådorna på min cykel... Tål hon lite blåst?

    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  11. Sommarmåsten finns alltid ett antal och dessa måsten står jag alltid ut med. Ja, t o m njuter av.
    Mormors soffa och den här skönheten lyfter varandra.

    SvaraRadera
  12. Riktigt fin är den. Har sett den i andra färger, men inte denna kombination.
    Ha det gott! Marika

    SvaraRadera
  13. Wow vilken skönhet ! Och i mina favoritfärger :D Den ska jag hålla utkik efter till sommaren. Älskar ju million bells för att de alltid levererar !

    Vilka härliga bilder....

    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa