lördag 16 september 2023

The Fairy - en passande ros i kruka

 

Ljuvliga The Fairy

På försommaren handlade jag flera rosor (medan jag fortfarande hade kvar på presentkortet) och planterade i hinkar och krukor. En av dom var The Fairy - en ljuvlig lågväxande ros som passar utmärkt i kruka/hink eftersom den inte blir så hög och är marktäckande.



Framlyft ros

Hon har stått i Blomstergården ihop med en annan förtjusande ros som förtjänar ett eget inlägg. The Fairy blommar hela sommaren och just nu är hon som vackrast så jag lyfte fram henne så hon får pryda planteringsbordet så man kan njuta av hennes generösa blomning.  




Klarade sig bra i regnet

Härligt att hon klarat sommaren så bra i Blomstergården som knappt fått någon kärlek alls pga renovering av växthuset och allt regnande. Gör ett ryck nu istället och rensar, klipper och ansar och lyfter fram godbitarna. 

Allt löv från i våras ligger fortfarande kvar och jag önskar mig en lövblås som tar upp allt löv så man kan göra en lövkompost. Blomstergården skall få all kärlek i höst och nästa vår för degtrågen börjar ge upp efter alla år utomhus. Och planteringsbordet rasa ihop efter 25 år i lång och trogen tjänst - önskar IKEA kunde börja tillverka dom igen !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa 

2 kommentarer:

  1. Hej Isa!
    Det var en riktigt fin ros. Vi har också en hel del löv från tre stora träd. Använder dem till att ha i rabatterna på vintern, men på våren blir det ett stort jobb att få bort dem. Har tänkt på en lövblås men har inte skaffat någon ännu.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  2. Den rosen var virkelig nydelig. Når jeg ser bilder av roser kjenner jeg roseduft.

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa