lördag 2 mars 2019

Alla har vi väl ett skrotrum ?!



Nu skall det bli ordning och reda

Mitt hemmakontor har haft en tendens att dra till sig alla överflödiga prylar i vårt hem, dessutom har det stått med vissa kala väggar efter en köksrenovering som nästan tog knäcken på oss för många år sedan. Äntligen ska det bli lite ordning i den här delen av huset för nu finns det energi, kraft och lust och då är det bäst att passa på.




Följer spänt utvecklingen

Här är allt utröjt utom mitt stora skrivbord som tack och lov kunde stå kvar och vår "husmålare" Elin har påbörjat allt underarbete. Jag följer spänt allt som händer varje dag och skyndar hem från jobbet för att följa utvecklingen.




Döljer maskineriet till golvvärmen

Här syns andra delen av rummet och inbyggnaden i väggen till höger som kom till efter att vi tagit en del av det här rummet i anspråk när vi renoverade köket. Tror vi valde den här lösningen eftersom maskineriet till golvvärmen i köket döljer sig under "locket".




Här hopar det sig krukor mm

Eftersom jag lätt kommer ut i trädgården från det här rummet och använder rummet som groventré är det lätt att allt möjligt hopas på "locket". Det tänkte jag att det skall bli ändring på så från och med nu skall ordning och reda flytta in tillsammans med den nya vackra tapeten i favoritfärgen.





Total förvandling

Tjoflöjt - tänk att förvandlingen blev total med den nya tapeten med slingriga blommor på (från Rusta) som jag älskar. Är så nöjd !




Håll koll på numret till färgbadet

Den gör sig så bra till vita dörrar och dörrfoder den här tapeten. När vi köpte tapeten så var vi noga med att alla rullarna var märkta med samma nummer. Det som vi däremot missade var numret för färgbadet - så där lärde vi oss något nytt. En rulle var mycket ljusare än de andra, men skickliga Elin trollade så det inte märks.




Fått ett helt nytt rum

Det känns som jag fått ett helt nytt rum att sitta och blogga i och där allt pysselmaterial får sin plats. Nu skall bara det som jag absolut vill ha in igen.  Bara sånt som har "rätt" energier. Egentligen skulle jag vilja göra något åt golvet också men ända dit räckte inte orken. Är väldigt nöjd ändå.




Ordning på torpet

Nu skall jag bara slipa skåpet som stått i garaget de senaste veckorna - ett riktigt blocketfynd. Hoppas bara att det passar in i rummet för det kommer att få svälja massor med pryttlar. Förvaringslådor har redan införskaffats så nu skall det blir ordning på torpet.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Underbar tapet, bra val. Nej, något skräprum vill jag inte ha. Det räcker med en skräplåda som jag tror att många har oftast i sitt kök, tror jag. I den lådan kan man hitta knappen som ska sys i, några gummiband som aldrig kommer användas, reklamblad som aldrig läses, halvfulla påsar med fjolårets fröer, skrivna komihåg lappar som jag redan glömt, telefonnr. - till vem?

    SvaraRadera
  2. Åh, så fint det blev! Verkligen superfin tapet! Jag har inget skräprum riktigt, dock diverse "bra att ha-saker" på någon plats i nästan varje rum! /Fia

    SvaraRadera
  3. Precis som du har jag utrymmen till sådant jag kanske kommer att behöva. Vissa saker är svåra att göra sig av med men fint blir det hos dig.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Det ble jo bare helt nydelig. Grattis fra Anne-Kristin

    SvaraRadera
  5. Ja detta med skräprum ha ha! Jag VET! Där allt samlas och...bråte :)
    Men så fint det blev hos dig och en helt underbar tapet, förstår att du trivs där Isa.
    Ha en fortsatt fin vecka nu...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. vi har inte bara ett "skräprum" utan faktiskt nästan ett helt hus för skräp. Alltså det är min gubbes "verkstad" där vi av någon anledning har ställt in massor av saker. Där finns mitt "julskåp", där finns aggregatet till poolen, där finns en massa "nyttiga" saker att ha när man packar paket osv. Vi hade ju firman där tidigare, så vi hade tidigare en massa hyllor med vårt lager där men det har vi minskat ner på. Istället har min gubbe en billyft där inne så han ska slippa ligga ute och meka på vintern. :-)
    Men...det är ingen oordning där, för min gubbe är nästan pedant så han håller ordning. Det enda som han inte håller ordning på är dom två fönster som vetter mot vår ingång!
    Jag har hängt upp täckande gardiner så man inte ska se in och sen ställde vi dit ett par krukväxter till julen. Alltså frodas det nu en massa flugor bakom gardinerna.....Jag måste därför kasta växterna nån dag. När jag känner för det, det är nämligen svårt att kasta levande växter! Men dom är inte snygga längre och jorden tydligen full med fluglarver!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  7. Så fint du har fået det, og jeg er vild med det smukke tapet. Mit værelse ender også altid som skrot rum ;)
    Men nu får jeg da helt lyst til at komme igang med at gøre det fint.
    Tak for god inspiration.
    Smuk dag til dig.

    Klem
    Lone

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa