lördag 23 mars 2019

Charmiga miniatyrträdgårdar på Nordiska Trädgårdar



Nytt inslag på mässan

Det absolut roligaste på mässan Nordiska Trädgårdar var miniatyrträdgårdarna längst ner i hall A som vi hittade efter mycket letande. Allt var komprimerat i år till en hall och det var lite förvirrande innan man hittade rätt. Det nya inslaget miniatyrträdgårdar som Minna Mercke Schmidt ansvarat för var verkligen ett inspirerande och kreativt nytänk och lockade många besökare.




Fantastiska miniatyrträdgårdar

Utställningen var uppbyggd på utställda lastpallar där miniatyrträdgårdarna var skapade på en pallkrageliknande form. Så många fina miniträdgårdar som man kunde gå hur länge som helst att titta på och hela tiden upptäcka nya saker.




Jag fastnade lite extra för det röda huset med halmtak där det fanns en fantastisk trädgård där ingenting saknades.




Urgullig köksträdgård med odlingslådor i miniatyrform där spadarna och vattenkannorna står tillgängliga.




Ett vilohörn där man kan dra sig undan i skuggan under ett parasoll i en lummig del av trädgården saknades inte heller.




Helt underbar

Till och med ett charmigt hemlighus fick ta plats i den här lilla trädgården. Antar att kreatören haft väldigt roligt när hon skapat den här trädgården och lagt ner mycket skaparglädje, fantasi och kreativitet för den är helt underbar.




Små detaljer överallt

En riktig sommaridyll med massor av små detaljer överallt. På skorsten har till exempel en stork byggt ett bo som jag dock inte fick med på någon av bilderna trots att jag tog så många. I buskaget med vintergröna trivs små igelkottar och på farstukvisten ståtar en höna och en liten katt som ser ut att trivas förträffligt.




Piggade upp mässan

Miniatyrträdgårdarna piggade verkligen upp mässan och jag hoppas att utställningen blir ett återkommande inslag. I nästa inlägg kommer fler bilder från den här charmiga miniatyrvärlden.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

4 kommentarer:

  1. Hoppas också miniatyrträdgårdarna blir ett stående inslag. Just denna deltog också på Den Stora Trädgårdsfesten på Sofiero i somras. Otroligt arbete nerlagt. Annars tyckte jag årets mässa var en av de bästa. Mycket mingel och trevliga möten. Synd att jag missade dig.
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Jamen så fint! Härligt att se lite bilder från mässan :)
    Fin lördag till dig...
    Kram från ett blåsigt Öland och Titti

    SvaraRadera
  3. Intressant och lekfullt låter det som. Undrar vilket år jag ska ta mig i kragen och besöka mässan.

    HA det gott! Carina

    SvaraRadera
  4. Men åh så sött! Så kreativt och vackert att det börjar klia i mina fingrar av inspiration. Vad kul att se!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa