måndag 5 maj 2014

Pallkragar kan användas till mycket om man är kreativ !



Inredare i familjen !

Båda mina svärdöttrar är duktiga inredare och jag måste säga att sönerna haft synnerligen god smak vid val av livskamrater till min stora glädje. Nu skall T och H sälja sin lägenhet i Oslo eftersom familjen utökats med lilla F och i samband med det togs dessa fina bilder som jag bara måste få visa.

Här syns den fina kistan som fungerar som soffbord med pastelliga ljusstakar som matchas av godiset i glasskålen. Och så gillar jag detaljer som någon lagt ner omsorg på som det fina handtaget.




En gammal sliten dörr kan bli matbord om man sätter dit nya stålrörsben. Personligt och charmigt !




Gamla pallkragar kan man använda till mycket om man är kreativ och påhittig - här har T använt dom som sänggavel.

Just den här idén sätter igång saker i min hjärna - har gamla pallkragar liggandes bakom växthuset - kan det bli en vägg i köksträdgården kanske ?




Hallen som är långsmal förstoras upp med en spegel ståendes på golvet och förvaringen är löst med korgar med etiketter i hyllan.





Snygg praktisk hängare och tavelvägg livar upp i den vita hallen.






Köket som ligger mitt i lägenheten har T byggt själv och inrett - här möts betong, väggord och en vacker mönstrad tapet.




Doftande örter tillför liv mot den grå betongen och till den lilla diskplatsen.




Ett inbjudande fruktfat (som jag gärna hade huggit in på) får avsluta den här lilla visningen !

Ha det så bra alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa


12 kommentarer:

  1. Så himla smart med pallkragar som sänggavel! Ursnyggt!
    Jag ska definitivt sno den idén till vårt sommarhus där sånt absolut passar in :)

    Tack för att du delade med dig!

    Ha det gott!

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Jätte fint! Vilken bra idé med sänggaveln! Och jag som just hivat iväg en pall, synd. . . . .!!
    Ha en fin vecka!
    Kram fr syrran

    SvaraRadera
  3. Snyggt med många roliga detaljer. Kul ide med pallkragarna!!
    den lägenheten kommer att bli såld bums:)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Ha! Ja, det var min första tanke också - att man skulle kunna använda pallkragar som en skyddsvägg i närheten av kökslådorna. :-)
    Det var många fina bilder förresten. En massa inspiration.

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  5. Snyggt, och vilka bra idéer! Tack för titten!

    /Jenny

    SvaraRadera
  6. Så smakfullt rufft och vackert! Kul med dina son"hustrur" som är så händiga och har DET, och den lägenheten blir nog såld i ett nafs!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Oj, så snyggt!!!!! och visst sätter de där pallkragarna igång idéer i min hjärna också... men det anade du nog redan..;)
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  8. Så fint de har det, ljust och luftigt, kreativt och ombonat.
    Kistan är min favorit.

    /Anette

    SvaraRadera
  9. Vilken läcker lägenhet. Charmig både vad gäller planlösning (iaf utifrån vad bilderna visar) och inredning. Kreativa och smakfulla idéer. Snyggt!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  10. Åh så mycket snyggt! Precis min stil och vilka bra tips, tusen tack!
    Ha en fin kväll...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  11. Va fint o mysigt, roliga ideer.
    Va kul att du delade med dig.

    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa