lördag 19 juni 2010

Putsning, slamning och Rod Stewart !



Ibland måste även en inbiten trädgårdsälskare lämna sin trädgård för ett besök i världen utanför ! Så vad gör en trädgårdsnörd när hon behöver ladda batterierna mitt i växthusbygget, jo hon beger sig till en konsert med Rod Stewart !

Han var så himla BRA !! En charmknutte med eget glädjeyttrande dansmönster ! Ingen koreograf i världen hade kunnat sätta ihop hans unika dansglöd eller viftande med kavajen när det blev för varmt på scenen !

Jag som hela våren rockat loss till hans senaste platta "Soulbook" hemma i köket fick nu höra låtarna live och dom höll verkligen världsklass, men det var inte så lätt att rocka loss sittande på Globens branta sluttningar !

Så gillar du Rods hesa rockröst, skruva upp volymen, sparka undan mattan, överrösta Roddan och rocka loss till den här härliga låten som går rakt in i hjärtat och gör en glad !

Det bästa med hela resan var dock att komma hem igen i sin tysta och öde trädgård och få prata med växterna och se hur dom hade det. Trängslen i huvudstaden och invasionen inför bröllopet med alla köer överallt kan lätt bli för mycket för en lantis som jag.

Hur har då gått med växthuset ?


Jo, det går framåt ! Här har putsningen börjat och det gick med en rasande fart.

Sedan var det dags för slamning och det var verkligen riktigt roligt ! Kanske FÖR roligt upptäckte jag efteråt när jag hade gått loss på väggarna med blöt borste och tagit ut svängarna lite väl mycket. Det sätter ju ett avtryck i putsen som sedan framträder ännu mer när det blir målat.


Idag har vi varit 4 stycken som kört grus till golvet i växthuset så svisch var det fullt och dags att padda ihop. Försiktigt dock så inte grunden skadades. Sedan målades regelvirke tills målarfärgen tog slut och det är inte klokt vad fort och lätt allt går när man är några stycken som hjälps åt ! Hatten av för utflyttad son med flickvän som kom till undsättning idag !

2 kommentarer:

  1. Det är spännande, till och med för mig som "åskådare"!
    :)

    SvaraRadera
  2. Roddan..... Vad skönt att det är fler som lyssnar på hans souliga och jazziga skivor han gör nuförtiden..... Har sett honom uppträda live i USA, och det var en upplevelse......

    Växthuset blir såå vackert. Jag vill nästan inte se fortsättningen av bygget, är rädd att jag får sådana habegär att det inte går att hantera... :-)

    Ha en underbar söndag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa