söndag 25 augusti 2024

Bästa återhämtningen, må-bra-bukett och precis lagom höjd

 

Ljuvlig och doftar kanel

Underbar tid nu på sensommaren när så många blommor levererar och blommar för fullt. Trädgårdsnejlikan Chabaud La France är ljuvlig i buketter och doftar starkt av kanel om man doppar ner nosen i blomman. Är dessutom lagom rufsig och bedårande. 



Må-bra-bukett

Jag plockade mig en riktig må-bra-bukett från trädgården och stod en skaparstund vid den höga rostiga verkstadsbänken nere vid ruinen. Underbart att bre ut sig med blommor, hink och verktyg.  



Står helt skyddad

Här står jag helt skyddad med ett stort buskage i ryggen, växthuset till vänster (höger på bilden) och ruinen till höger (vänster på bilden). Framför växer den stora stolta klotpilen med en enorm krona - det finns dock en gång ner mellan rosenhäcken och pilen till Ruinområdet där verkstadsbänken är placerad. Jag har full uppsikt över trädgården från min plats. 



Så bra arbetshöjd

Bänken har en väldigt bra arbetshöjd och att man dessutom kan bre ut sig när man skapar är uppskattat av bloggerskan som gärna vill ha mycket space när hon håller på. 



Älskar materialet och rosten

Älskar den rostiga ytan och materialet i bänken som gör att den kan stå ute  hela året utan att brytas ner. Är på jakt efter något liknande till Blomstergården där IKEA-bänken snart gjort sitt efter 25 år.  



Buketter i kannor gillas

Gillar att sätta buketter i kannor och ett antal har fått följa med hem efter otaliga loppisrundor genom åren. Har en blå emaljerad på verkstadsbänken där överblivna blommor gärna hamnar efter att jag bundit buketter. Och en grönblommig från antikmarknad i franska Angers där blommorna får vattendra efter plockning. Så användbara. 



Återhämtningsdag nr 2

Idag är det en återhämtningsdag som är inne på dag 2 efter Lars Winnerbäck-konserten i fredags kväll. Magisk konsert på 4 timmar som stående publik (och ibland dansandes) som satt sina spår men så värt det. Värkande leder och muskler börjar sakta klinga av och jag ser fram mot att energin skall fyllas på. Orkar jag inget annat finns det alltid kraft till att plocka en bukett eller två och fylla en kanna att njuta av. Bästa återhämtningen av dom alla. 

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa