fredag 9 september 2022

Min själ jublar, mitt hjärta glöder och mina fingrar är lyckligt gröna

 

Schabloner från naturen

Under flera dagar har jag stått ute i trädgården och målat i det fantastiska vädret vilket passade otroligt bra eftersom jag målade en del med sprayfärger och plockade material från trädgården att använda som schabloner - så himla roligt.



Så inspirerande

Det är Anna Karolina på Skaparglädje som inspirerat mig med sina FB-filmer som sprudlar av glädje och kreativitet. Gick en onlinekurs för henne i vintras som var inkörsporten till att bara släppa allt vad prestation heter och bara släppa loss framför duken - mår så himla bra av det och det är fantastiskt roligt och förlösande.



Olika energier som rör sig

Har målat 3 st i samma stil och med samma teknik där det är en mängd olika energier som rör sig i olika riktningar där grunden innan man lägger på schablonerna spelar stor roll för slutresultatet. Det är bara att leka och kladda på färg på duken och gå loss !




Släpp loss hjärtat

Så roligt att ströva runt i trädgården på skattjakt efter vackra naturliga schabloner att spraya och föreviga på duken, blir det inte så bra är det bara att spraya över och fortsätta - här gäller det att koppla bort hjärnan och bara låta hjärtat få fullt utlopp. 



 

Lycklig och fri

Målandet får mig att känna mig fri där min själ jublar, hjärtat glöder och mina fingrar har färgats lyckligt gröna av allt sprayande. Trädgårderande på ett annat sätt men så nära naturen ändå. Jag kommer att rama in valda delar av målningarna och hänga dom i en svit. 

Älskar att vara passionär - jag gör vad jag vill, när jag vill och hur jag vill !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - släpp ditt hjärta och kreativiteten fri i ditt skapande !
Kram/Isa

8 kommentarer:

  1. Hej Isa!
    Vilket konstverk du gjort, det är jättefint. Kan förstå att du gillar det, resultatet är snyggt. Får gå in och kolla hur man gör.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marika !
      Tusen tack fina du !
      Är beroendeframkallande när man börjar måla !
      Ha det så gott !
      Kram/Isa

      Radera
  2. Oj så fint! Trodde först det var träjon i morgondimma, så härligt kreativ du är /Britt-Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen Tack Britt-Inger !!
      Ha det så gott !
      Kram/Isa

      Radera
  3. Men åh vad fint, och vad roligt det verkar! Det borde man prova någongång, jag målar ju lite då och då, men det här var en helt ny teknik!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack snälla du !
      Detta är så vansinnigt roligt och starkt beroendeframkallande !
      Ha det så gott !
      Kram/Isa

      Radera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa