torsdag 1 oktober 2020

Farväl september




September bara försvann

Alltså - vart tog september vägen, swish sa det och sedan är det plötsligt oktober. Jag var sjuk en vecka och när jag kom ut igen och glad cyklade till jobbet i måndags såg världen annorlunda ut - mer glödande i rostiga gula och rödtonade nyanser som riktigt sprakade från träden. Luften var full av duggregn som gjorde glasögonen dimmiga och omgivningen otydlig. Diset dansade över åkrarna. Och jag älskar det. 



Skönt att slippa vattna

Livet känns mycket lugnare nu när naturen förbereder sig för vila. Så skönt att slippa springa runt med vattenkannan och vattna törstiga växter som stekts i solen som man gjort det senaste halvåret. Min högerarm behöver vila upp sig från tunga vattenkannor och välkomnar hösten. 

Nu pågår istället planering inför nästa säsong för det är DÅ det skall hända. DÅ ska trädgården bli så där som jag drömmer om. Blomstergården ska prunka av sommarblommor - enbart till plock och den rostiga portalen med franska liljor är beströdd med klätterrosor och bjuder in till trädgården. Den portalen kommer jag att skriva mer om i nästa inlägg. Den har redan landat i trädgården - fast mer i ett transportvänligt komprimerat format.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - var rädd om dig och varandra !
Kram/Isa

2 kommentarer:

  1. Ja skönt att trädgården går i vila nu, jag behöver också vila :) Ska ta gräsmattan en gång till sen får hösten komma...skönt att man har växthuset att vara i nu!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa