söndag 18 mars 2018

På besök hos Åsby Hem & trädgård




Snabbesök och bara njöt

I helgen har vi besökt Åsby Hem & Trädgård i Hallstahammar, det blev ett snabbesök för vi var på väg till senaste lilla barnbarnets första födelsedagskalas. Jag tassade runt en stund och bara njöt av miljön och alla växtlighet.





Djungelstämning

Längst in råder det djungelstämning med höga palmer och tät växtlighet som förstärks genom de små bambuhyddorna. I ena hörnet dyker King Kong själv upp som jag valde att inte fotografera då jag var mer intresserad av att tanka växtkraft och lyssna till den milda musiken som strömmade ur högtalarna.





Vackert i rotting

Djungeltemat fortsätter i korgar, hattar och vackra rottingbord. Härligt med citronträd och färska kryddor att dra handen över.




Massor med växter

Det finns massor med växter att välja mellan och under helgen hade man 50 % på alla orkidéer som fanns i alla möjliga storlekar och färger. Även en hel del unika pelargoner dök upp på olika ställen som jag redan glömt namnen på. Prisnivån är ganska hög men har man tur pågår olika erbjudanden.





Här finns även en hel del inredning som vackra solhattar och ljuslyktor.





Kan aldrig få för många

Snyggt att sätta solhattarna på väggen. Ångrar att jag inte köpte några. Solhattar är som vattenkannor i zink - man kan aldrig få för många. Pryder alltid sin plats.




Med alla sinnen

Interiörerna lockade inte så mycket den här dagen - efter en snabb genomgång sökte jag mig snabbt tillbaka till "djungelavdelningen" igen. Efter en lång vinter utan grönska var det UNDERBART att bara vara där och ta in hela miljön med alla sinnen.





Åsby Hem & Trädgård har också en stor avdelning med suckulenter och kaktusar i olika storlekar.




Återbesök snart igen

Jag köpte faktiskt inte med mig något alls den här gången, men hoppas få återkomma snart igen. Konstrunda till påsk lockar i området och då kanske det har blivit lite varmare också så växterna klarar hemtransporten i bilen.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner!
Kram/Isa

PS. Jag är som vanligt INTE sponsrad av företaget jag skriver om utan skriver bara om det jag själv gillar och besöker. Jag har också rensat bort bloggar i min blogroll som till övervägande del har sponsrade inlägg då jag inte är intresserad av att besöka såna bloggar. Däremot lägger jag gärna till både gamla och nya trädgårdsbloggar som har intressanta och inspirerande inlägg - skriv gärna en kommentar så kikar jag in !  DS

4 kommentarer:

  1. Hej Isa!
    Det är en härlig miljö, blir alltid några besök per säsong.
    Kan knappt vänta till de öppnar ute med alla perenner.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa