torsdag 17 april 2014

Jag har påsken på en bricka !




Kan flyttas efter behov !

Jag har foten i en potta, tror jag Hasse Alfredsson sjöng och jag har påsken på en bricka i år på köksbordet och vad dom två sakerna har med varandra att göra har jag ingen aning om utom att jag fått låten på hjärnan.
Har inte haft energi att påskpyssla någonting och några påskpynt från vinden har inte kommit ner heller. Då är det behändigt att ha påsken på en bricka som man kan flytta runt efter behov !




Gul och traditionell är påsken hos mig - jag blir så glad av det gula och har ett uppdämt behov efter en stark lysande färg efter vinterns mörker. Alla gula blommor kommer med ny härlig livsuppiggande energi som man så väl behöver nu!




Den stora gamla syltburken som jag hittade på loppis för några veckor sedan fick bli vas under påsken.





Nu skall jag sätta igång att förbereda för påsktårtan - en ingrediens måste nämligen skapas först innan jag kan sätta igång baket som blir både gluten- och mjölkfritt. Blir baket bra dyker den upp på påskafton på bloggen !

En riktigt GLAD PÅSK önskar jag alla bloggvänner !
KRAM/Isa

12 kommentarer:

  1. Så fint!
    Jag önskar dig en riktigt Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Ja, den där låten... Den sätter sig rejält. :-)
    Så fint med en påskbricka! Det tipset ska jag bära med mig. Effektfullt och vackert på liten yta.
    Ha en glad påsk!

    SvaraRadera
  3. Visst blir man glad av gult så här års. Det behövs inte så mycket.
    Lycka till med tårtan!

    Glad påsk
    Luna

    SvaraRadera
  4. Glad Påsk på dig med. Visst är det härligt med gult, det är nog mest till påsk som det finns så mycket av den varan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. I läsande stund kommer jag på att jag har inte påskpyntat något i år.
    Här sitter jag o önskar Glad Påsk till höger o vänster o har inte gjort nåt! Blir förvånad!
    Vi kom tillbaka från semestern för 2 dar sen o jetllaggen har inte riktigt lagt sig ännu. Jag får skylla på det!
    Tack för den fina påskarranhemangen o för " uppvaknandet" hi, hi...

    O en riktigt Glad Pås! Kram :)

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en underbar Påskhelg!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  7. Härlig påskbricka, inte behövs det nåt mer!

    Ser fram emot bakexperimentet, använder inte heller gluten och mjölk.

    Glad påsk!
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Snyggt och smidigt. Vill passa på att önska dig en riktigt god och glad påsk helg. Lycka till med tårtan. Elisabeth

    SvaraRadera
  9. super smukt. hav en dejlig påske og kik gerne forbi min have

    http://fastersnyttehave.blogspot.dk/

    SvaraRadera
  10. Hoppas baket gick bra och att det gula ger dig tillräckligt med energi för att njuta i trädgården i påsk :)

    SvaraRadera
  11. Visst blir man glad av gult. Behövs efter vintern och den kalla förvåren! Ha en fortsatt bra påsk!//lila-Christina

    SvaraRadera
  12. Vilken jättefin påskbricka du har gjort! Och påsktårta låter inte heller så dumt.
    Hoppas du har fått tillfälle att njuta av det vackra vårvädret i helgen.
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa