tisdag 1 april 2014

Trädgårdsinspirationsdag på Sjöparkens Växthus !

Bilder från sensommaren 2013


Olika trädgårdsmässor och dagar duggar tätt nu när trädgårdssäsongen står i startgroparna. Till helgen (5 april kl.10-16) blir det trädgårdsdag på Sjöparkens växthus i Kumla - ett nybyggt fantastiskt ställe som det skall bli så kul att följa hur det kommer att utvecklas.




Under dagen kommer de vackra krukorna som finns överallt i växthuset och växter att finnas till försäljning. Utställning av återbruk av textilier och klädbytardag står också på schemat - så inspirationskontot kommer att fyllas på igen - hoppas också hitta en och annan kruka till mitt medelhavstema till framsidan av mitt växthus.




Sjöparkens växthus är nominerad till Solenergipriset 2014 som en av av sex uttagna anläggningar i landet. Restaurangen Goda Rum serverar till största delen krav- och närodlad mat så det blir nog till att kombinera en inspirerande trädgårdsdag med riktigt god mat till helgen - något att se fram mot ......




... och sedan avsluta dagen med en promenad runt den konstgjorda sjön på baksidan !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

9 kommentarer:

  1. Tack för att du dela med dig av ögongodiset....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att man är laddad med inspiration för hela våren efter en sådan helg! :D
    Jättefina bilder!

    /Kitty

    SvaraRadera
  3. Men åh...jag som jobbar hela helgen:(
    De där krukorna som var så fina! Ja, hela stället faktiskt. Ska bli spännande att se vad du kommer hem med.
    Ha det riktigt kul!

    SvaraRadera
  4. Härligt med massor av krukor! Finfina inspirationsbilder, tack!

    Kram
    Sari från Puumuli

    PS. Jag har en utlottning på gång i min blogg om du är intresserad av att vinna ett silverhalsband. :-)

    SvaraRadera
  5. Åh så mycket fint! Vilket ställe!
    Där skulle jag lätt kunna botanisera i några timmar...fina bilder du visar!
    Ha en fortsatt skön vårvecka...
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Vad vackert! Har hört att Kumla har en duktig stadsträdgårdsmästare och är en fin parkstad!

    SvaraRadera
  7. Då lägger jag på minnet att det finns ett trevligt växthus att besöka utanför Kumla när jag har vägarna åt det hållet!

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Vad mycket fint du visar, jag längtar tills det blir utesäsong på vår handelsträdgård. Fina hinkar i förra inlägger, eller spannar då som du säger. Verkligen vårigt!

    /Jenny

    SvaraRadera
  9. Åh, så mycket spännande! Synd att det är så långt härifrån, annars hade jag gärna gjort ett besök.
    Tack för snälla ord i din kommentar hos mig. Jag blir så glad.
    Sköt om dig och ha en skön helg!
    /E

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa