söndag 6 april 2014

Dröm - skapa - njut - i en alldeles egen trädgårdsbok !




Oskrivna, blanka blad !

Oskrivna skrivböcker gillar jag - de vita sidorna ligger där alldeles blanka och bara väntar på att få fyllas - ungefär som när ett nytt spännande år börjar. Allt är möjligt och man vet inte vad som väntar !

Den här personliga skrivboken kommer från personligalmenacka.se och var väldigt rolig att göra själv på nätet. Dröm - skapa - njut har jag döpt min bok till som skall få ta emot alla små tips jag hittar ute på bloggar och som jag hittills rafsat ner på något kuvert som legat tillgängligt på skrivbordet eller någon lös lapp.




Allt ska prydligt skrivas/klistras in !

Nu är det slut på det - nu skall här bli ordning på vad jag skall så i köksträdgården till sommaren, vad jag har sått och framför allt när jag sådde det så jag vet till nästa år. Alla loppistips till semesterresan ner genom Sverige och alla små urklipp med olika idéer skall prydligt skrivas/klistras in. Och så ska boken naturligtvis få ta emot alla mina trädgårdsdrömmar !




Det var roligt att botanisera bland alla bilder man tagit genom åren och den här bilden från ruinen fick pryda omslaget till min trädgårdsbok. I korgstolen har jag suttit många gånger och drömt trädgårdsdrömmar, skapat i mina tankar och njutit av trädgårdslivet!




Baksidan fick hortensian och solhatten i närbild - till sommaren ska jag ha en vit vacker hortensia igen i mammas ärvda kruka.

Nu skall jag bara våga fylla det första vita bladet - känns nästan lite högtidligt att inviga den !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

10 kommentarer:

  1. Håller med om att det är kul att ha sin alldeles egentillverkade skrivbok!
    Kan inte tänka mig annat än att din kommer att fyllas med ljuvliga trädgårdsdrömmar framöver.
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Kul med en personlig skrivbok. Blir säkert extra roligt att fylla den. Låter väldigt bra att samla sina anteckningar på ett ställe.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. men ohh det måste jag kolla. har önskat mig en sån bok länge nu men inte hittat någon som direkt har tilltalat mig.
    Tack för tipset.
    Ha en fin ny vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Jag har funderat på att göra en skrivbok, men än så länge har jag tvekat. Men din ser ju jättefin ut! Kanske ska jag ta tag i det.
    Så mycket roligt du kan fylla den med! Det lär ju bli din alldeles egna inspirationsbok. :-)

    Må så gott

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! En egen trädgårdsbok,låter underbart!

    SvaraRadera
  6. Det er smukke, smukke billeder du har valgt til din forside og til bagsiden på din havebog :-)

    SvaraRadera
  7. Kul med en skrivbok där allt viktigt finns med, för inte hittar man sina lappar med utflyktstips, inköpslistor och önskeväxter när man behöver dom och har bråttom.

    Sen har man ju en massa minnen sparade också, hur man tänkte, hur det blev.

    Mycket nöje!
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Hallå Isa, ja en sådan bok skulle man ha! Själv har jag ett gammalt pottskåp på min altan med en låda där i som jag lägger alla etiketter på växter jag planterat. En enda röra... Bok med plats för tankar är desto mer lustfyllt! Kram

    SvaraRadera
  9. Det kommer bli extra trevligt att fylla den boken när du själv bestämt omslagets utseende. Dessutom blir det ju en dagbok att backa tillbaka till. Fast du kanske inte är som mig - att du glömmer en del ;)

    Själv kör jag med ett Excelark. Inte så tjusigt som din bok - men det funkar för mig.

    Kram Tamara

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa