torsdag 24 april 2014

Underbart är kort - passa på att njut NU !



Att vara fullt ut i det lilla ögonblicket !

Nu blommar det stora Kvittenträdet bakom växthuset så nu gäller det att hinna med att njuta för rätt som det är har den blommat över. Nu skulle man vilja ha ledigt och bara strosa runt i trädgården och uppleva den växtkraft som formligen sprutar upp ur marken - det är nu man skall träna på Mindfulness och öppna sina sinnen och vara fullt ut i det lilla ögonblicket och tanka ny energi.


Bild från tidigare år


Klev in i ett Magnoliamoln !

Det tränade jag på igår när jag hade en stund över innan bassängträningen i varmt vatten på USÖ. I Stadsträdgården blommade Magnolian lite överallt och vissa doftade underbart så det kom som ett moln i luften och omslöt en.

Fast underbart är kort även här - nu skulle man egentligen ta en sväng varje dag för att kunna kliva in i Magnoliavärlden på riktigt och fylla sinnet innan blomningen är över för den här gången.


Bild från tidigare år

Skall njuta i Mindfulnesslandet hela helgen !

Personalen i Stadsträdgården höll precis på att plantera ut alla små penséer så om några dagar blir det ett nytt besök för dom vill jag också se. Varje år är det olika färgsättning i de stora landen och i år går tonerna i gult, orange och vitt. Vi har en otroligt vacker Stadsträdgård i Örebro och snart kan man sitta på uteserveringen och äta lunch under solparasollen !

Till helgen får jag besök av lilla barnbarnet från Norge som nu hunnit bli sju månader - så nu skall jag bara njuta, lukta och gosa och vara i Mindfulnesslandet hela helgen - helt underbart!

Att få samla hela familjen till middagar i växthuset, umgås, äta god mat och bara vara tillsammans och rå om varandra tillhör verkligen livets goda !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

8 kommentarer:

  1. Underbaraste blomman måste vara den lilla sjumånaders! Vad mysigt! Ja, inte hade jag haft något emot att vara ledig från jobbet under sommarhalvåret ... Med betalt kanske?

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Vad underbara bilder. Så härligt att sommaren är på väg! Här i Skottland börjar våren/försommaren komma igång på allvar också.

    SvaraRadera
  3. Ja, man vill bara gå runt och njuta av all vår som omger oss.
    Hoppas ni får en riktigt mysig helg!

    SvaraRadera
  4. Va underbart allt låter, ha riktigt fina dagar.

    Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  5. Ja som tur är så kan jag njuta hela dagen lång denna våren.Helt underbart. det gör gott för kropp och själ.
    Hoppas du får en galet skön och trevlig helg med din familj.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Det låter som upplägg för en riktigt bra helg!

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Vilken fin blogg du har och vilken otrolig trädgård! Du har nog den vackraste trädgård jag sett :) Vi har precis flyttat till hus och ska börja planera vår trädgård, tänk om den kunde se ut som din men blir den bara en fjärdedel så fin så blir jag rät nöjd ändå. Tack för massvis med inspirerande bilder och ha en fin fredag! Kram

    SvaraRadera
  8. Åhh så härliga bilder och ja, nu njuter vi så mycket det bara går! Varje sekund är vädefull...
    Ha en skön helg!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa