lördag 17 december 2022

Kreativt julpyssel á la Karolina och tre julkrukor på rad

 

Kreativt kaos

Haft ett härligt kreativt kaos på köksbordet under veckan när jag pysslat med de inspirerande adventspaketen från Anna Karolina Skaparglädje. Varje söndag kl. 10.00 öppnas ett nytt spännande okänt paket i FB-gruppen och vi pysslar tillsammans eller bara tar in Karolinas härligt smittande kreativitet och pysslar sedan själv i lugn och ro efter sändningen vilket jag gjort under veckan.  




Duttat med färg på vackra schabloner

Så himla härligt och roligt att dutta med färg på vackra schabloner och skapa vackra kartonger till julklappar - ett fantastiskt återbruk. Avkopplande tills jag efter några dagar med köksbordsinvasion kände för att plocka bort allt och återfå lite lugn. Ibland kan man få en överdos av kreativitet och skaparglädje. Väldigt uppskattat av maken som åter kunde äta frukost i lugn och ro på morgonen utan att dela bordet med mängder av färgtuber, drivor av poscapennor och ark med schabloner.




Vita allergifria

Idag begav jag mig istället ut i trädgårdsateljén för att plantera lite hyacinter i 3-pack som stått i en kasse sedan helgen. Blommorna är vita så inte maken får allergichock av doften. Dom doftar knappt alls om man inte sticker näsan i dom för att få en liten pust. 




Kronan briljerar

Jag pyntade krukorna med lite allt möjligt som jag sparat från tidigare jular. Bland annat har jag sparat vallmokapslar som jag sprayat med guld och prytt med lite glitter - den vackra kronan kommer fram på ett fint sätt och får briljera. 




Plockade inte tillräckligt i år igen

Mossan räckte precis för att täcka jorden för när snön och kylan kom fick jag köpa mossa i butiken för den mossa jag själv plockat räckte inte till. Tänk att man blir lika överraskad varje år när vintern gör entré. 




Tre på rad

De här krukorna kommer från Nittsjö keramik och står i vårt vardagsrumsfönster men det är lättare att fota dom i ateljén där ljuset är bättre. Kommer bli vackert när hyacinterna växer till sig och börjar blomma - förhoppningsvis räcker dom hela jul- och nyårshelgerna. Mina har en tendens att bli bruna när dom blommat ett tag. Kanske torkar dom i inomhusvärmen om jag glömmer att vattna.

Vill du veta mera om Nittsjökrukorna hittar du ett inlägg HÄR om de klassiska skönheterna. 

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - hoppas du får en skön helg !
Kram/Isa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa